برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
سیاسی

بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی در محکومیت توهین به مقدسات اسلام

منبع
ايسنا
بروزرسانی
بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی در محکومیت توهین به مقدسات اسلام

ايسنا/ پنج نماينده اقليت‌هاي ديني مجلس شوراي اسلامي در بيانيه‌اي سخنان رئيس جمهور و سران کشور فرانسه نسبت به پيامبر اسلام (ص) را محکوم کردند.

علي کريمي فيروزجاي در جلسه علني امروز (چهارشنبه) مجلس شوراي اسلامي بيانيه نمايندگان اقليت‌هاي ديني  يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در محکوميت توهين به مقدسات اسلام از سوي سران بعضي کشورها به شرح زير قرائت کرد:

«دين، شکل دهنده و معنابخش هويت‌ها در جهان کنوني است. احترام به اديان و پيامبران اديان اهميت شايان توجه با هدف امکان زيست مشترک دارد. در شرايط حال حاضر جهان ترک اين امور از سوي رهبران و سران بعضي کشورها و ملت‌ها بديهي است. اما متاسفانه آن چه ديده مي‌شود بي توجهي عامدانه برخي از آنهاست که خود آتش بيار معرکه شده‌اند و بر تنور دشمني‌ها مي‌دمند. اظهارات غير معقولانه و توهين آميز رئيس جمهور فرانسه به ساحت پيامبر اسلام از جمله اين رويکردهاي مزموم است که عملا به بهانه آزادي بيان و ولنگاري بيان و خشونت زباني منتهي به خشونت فرهنگي، سياسي و واقعي را ترويج مي‌کند. اگر افراطي گرايي محکوم است هتاکي زمينه ساز زنجيره خشونت هم محکوم است. ما نمايندگان جوامع اديان اللهي در مجلس شوراي اسلامي با احترام به تجربه مشترک و ديرين اديان در ايران اسلامي محکوميت چنين رفتارهايي از سرمداران اين کشورها را مي‌خواهيم. چنانچه خواهان همزيستي اديان و فرهنگ‌ها هستند، به تجديد نظر اساسي در رويکردشان و باورهايشان دست يازند.»

اين بيانيه به امضاي اسفنديار اختياري نماينده زرتشتيان، روبرت بيگلريان نماينده ارامنه جنوب، همايون سامعيح نجف آبادي نماينده کليميان، آرا شاورديان نماينده ارامنه شمال و شارلي انويه تکيه نماينده آشوريان و کلدانيان رسيده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
پس از این بخوانید
پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر