برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

امیر حاتمی: نخبگان نیروهای مسلح در جهت غافلگیری دشمن همت کنند

منبع
ميزان
بروزرسانی
امیر حاتمی: نخبگان نیروهای مسلح در جهت غافلگیری دشمن همت کنند

ميزان/ وزير دفاع گفت: دانشمندان و نخبگان نيرو‌هاي مسلح بايستي به کمک ساير محققان و پژوهشگران و همچنين شرکت‌هاي دانش بنيان آن کاري را که موجب غافلگيري دشمن مي‌شود، وجهه‌ي همت قرار دهند و دنبال کنند.

بنا به اعلام روابط عمومي وزارت دفاع، امير سرتيپ امير حاتمي در مراسم آيين اختتاميه هفتمين جشنواره تحقيقات، فناوري و نوآوري وزارت دفاع، با تبريک سالروز آغاز امامت دوازدهمين اختر تابناک آسمان ولايت و امامت حضرت حجت ابن الحسن (ع) و همچنين گراميداشت نام و ياد شهيدان بويژه شهداي عرصه علم و تحقيق، برگزاري جشنواره تحقيقات، فناوري و نوآوري را بسيار مهم و ارزشمند دانست و با تقدير از تمامي دست اندرکاران و محققاني که نقشي حساس و خطير براي اعتلاي جمهوري اسلامي ايفا نموده اند به نقل از فرمايشات گهر بار مقام معظم رهبري (ع) در خصوص اهميت علم و پژوهش، گفت: علم پايه پيشرفت همه جانبه‌ي يک کشور است و اين موضوع براي يک ملت مهمترين ابزار آبرو، پيشرفت و اقتدار است.

علم پايه پيشرفت همه جانبه‌ي يک کشور است
وي با بيان اينکه در وزارت دفاع همواره اجراي فرامين فرمانده معظم کل قوا در همه حوزه‌هاي دفاعي در اولويت برنامه‌هاي اين سازمان قرار داشته است، افزود: محققان، پژوهشگران و تمامي دست اندر کاران صنعت دفاعي، علم را به معناي کامل کلمه به عنوان يک جهاد دنبال کردند و توانستند به دستاورد‌هاي شگرفي در زمينه‌هاي گوناگون دفاعي و نظامي دست پيدا کنند.

تحريم‌هاي ظالمانه عامل شکوفايي باورمندي هاي جوانان اين مرز و بوم 
حاتمي تصريح کرد: تحريم‌هاي ظالمانه نظام سلطه باعث شکوفايي استعداد‌ها و باورمندي جوانان همين مرز و بوم شد، وزارت دفاع با تکيه بر ظرفيت‌هاي داخلي رويکرد مصرف کنندگي علم را به رويکرد توليد علم تبديل کرد و توانست اين علم را به فناوري و فناوري را به محصول و صنعت و توسعه‌ي کشور در زمينه‌هاي گوناگون دفاعي و غير دفاعي متصل نمايد.

وزير دفاع با بيان اينکه دشمنان ما دائماً در حال رصد ما هستند و از هيچ تلاشي براي ضربه به کيان اسلامي مضايقه نمي‌کنند تأکيد کرد: دانشمندان و نخبگان نيرو‌هاي مسلح بايستي به کمک ساير محققان و پژوهشگران و همچنين شرکت‌هاي دانش بنيان آن کاري را که موجب غافلگيري دشمن مي‌شود، وجهه‌ي همت قرار دهند و دنبال کنند.

حاتمي با اشاره به وجود زيرساخت‌هاي لازم و آزمايشگاه‌هاي مجهز در سازمان‌هاي وزارت دفاع، اضافه کرد:  فضاي تحقيق و پژوهش و استفاده از امکانات وزارت دفاع براي نخبگان و پژوهشگران و همچنين شرکت‌هاي دانش بنيان کاملاً فراهم است و ضروري است مسئولان وزارت دفاع موانع را براي انجام امر تحقيق و پژوهش اين گروه‌ها برداشته و مسير را بيش از پيش براي اين عزيزان هموار نمايند.

وي افزود: يکي از زمينه‌هاي اصلي دستيابي به کيفيت بالاي محصولات، کم کردن فاصله ايده تا محصول و همچنين هزينه ها، " تحقيق و پژوهش" است گفت: اکنون که زمينه صادرات محصو لات دفاعي نيز فراهم شده است، ضروري است موضوع پژوهش با جديت بيشتري نسبت به گذشته دنبال شود.

وزير دفاع ارتباط توامان با نيرو‌هاي مسلح در بازديد‌ها و همچنين حضور محققان در رزمايش‌ها را عاملي تاثيرگذار و مهم در کاهش هزينه‌هاي دفاعي و ارتقاي کيفيت محصولات توليدي عنوان کرد و گفت: شرايطي بايد فراهم شود تا پژوهشگران در کنار توليد کنندگان محصول در رزمايش‌ها حضور يابند و نتايج و دسترنج اقدامات خود را براي بهبود هر چه بهتر تسليحات دفاعي در ميدان عمل مشاهده نمايند.
 
هدف از برگزاري اين جشنواره دست يابي به پيشرفت هاي دفاعي
سردار مظفري نيا معاون امور تحقيقات و نواوري صنعتي وزارت دفاع نيز در اين مراسم هدف از برگزاري اين جشنواره را ايجاد رقابت مثبت و سازنده، شناخت استعداد ها، پرورش محققان، ايجاد انگيزه و دست يابي به پيشرفت‌هاي دفاعي و ... عنوان کرد و گفت: برگزيدگان اين جشنواره به مرحله‌اي بالاتر تحت عنوان جشنواره سلمان فارسي در سطح کل نيرو‌هاي مسلح معرفي خواهند شد.


وي با بيان اينکه موضوعاتي از قبيل کلان سامانه ها، مهندسي سيستم و طرح‌هاي تجاري سازي در اين دوره از رقابت‌ها به موضوعات جشنواره اضافه شد، اضافه کرد: در هفتمين دوره جشنواره تحقيقات، فناوري و نوآوري دفاعي شرکت‌هاي دانش بنيان، مراکز علمي گوناگون، دانشگاه‌هاي تراز اول کشور در زمينه صنعتي همچون دانشگاه صنعتي شريف و دانشگاه علم و صنعت نيز شرکت داشتند.

مظفري نيا تصريح کرد: حدود ۶۰۰ طرح به مرحله داوري جشنواره راه يافت گفت: پس از ارزيابي‌هاي تخصصي و فني حدود ۱۸۰ طرح برگزيده و حائز شرايط دريافت جايزه شدند.

وي ادامه داد: از اين طرح‌ها قطعاً براي توسعه صنعت فاعي بهره خواهيم برد، طرح‌هاي برگزيده اين دوره، سامانه پدافند هوايي باور ۳۷۳، هواپيماي جت جنگده بومي کوثر و جت آموزش پيشرفته ياسين، زيردريايي فاتح، موشک خرمشهر و سامانه سلاح ۱۵ خرداد  از مهمترين طرح‌هاي برگزيده هفتمين جشنواره تحقيقات، فناوري و نوآوري وزارت دفاع است.
 
آيين اختتاميه هفتمين جشنواره تحقيقات، فناوري و نوآوري وزارت دفاع با حضورامير سرتيپ حاتمي وزير دفاع و پشتيباني نيرو‌هاي مسلح، سردار عزيزي دلشاد معاون تحقيقات و امور صنعتي ستاد کل نيرو‌هاي مسلح، معاونان وزير دفاع و جمعي از نخبگان و محققان برتر علمي و دانشگاهي در ستاد وزارت دفاع برگزار شد.
گفتني است در پايان اين مراسم وزير دفاع از خانواه شهداي عرصه تحقيق و پژوهش وزارت دفاع و جمعي از نخبگان علمي و دانشگاهي با اهداي لوح، تقدير به عمل آورد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره