برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
سیاسی

پالتیکو: برخی اظهارات رتکلیف درباره مداخله ایران در انتخابات آمریکا خارج از متن بود

منبع
فارس
بروزرسانی
پالتیکو: برخی اظهارات رتکلیف درباره مداخله ایران در انتخابات آمریکا خارج از متن بود

فارس/ روزنامه آمريکايي گزارش داد که مدير اطلاعات ملي آمريکا در نشست خبري خود درباره مداخله ادعايي ايران و روسيه در انتخابات، مواردي را مطرح کرده که در متن مشترک با ديگر سازمانهاي اطلاعاتي اين کشور نيامده بود.

«جان رتکليف» مدير سازمان امنيت ملي آمريکا در نشست خبري هفته گذشته که ايران را به دخالت در انتخابات آمريکا و "ضربه به دونالد ترامپ" رئيس جمهور اين کشور متهم کرد اظهاراتي را مطرح کرده که خارج از متن هماهنگ شده با ديگر روساي سازمانهاي اطلاعاتي آمريکا بود.

براساس گزارش پايگاه خبري پالتيکو، دو مقام ارشد دولتي آشنا به اين مساله گفته‌اند، اشاره رتکليف به ترامپ(آسيب به کمپين ترامپ) در اظهاراتي که از قبل براي صحبت درباره مداخلات خارجي در انتخابات آمريکا آماده شده بود و به «کريس ري» رئيس سازمان اف بي آي و «کريس کربس» رئيس پارتمان حملات سايبري نشان داده شده و مورد هماهنگي قرار گرفته بود، وجود نداشت.

اين گزارش افزود: کريس ري و کريس کربس موقع سخنراني رتکليف درست پشت سر او ايستاده بودند و حامي اين ايده بودند که به طور کلي راي دهندگان آمريکايي را از يک عمليات نفوذ آگاه کنند اما از اظهارات ديگر رتکليف که در متن نيامده بود متعجب و شگفت زده شدند. 

مدير اطلاعات ملي آمريکا در اين نشست خبري مدعي شده بود که ايران و روسيه تلاش کردند تا در انتخابات ۲۰۲۰ رياست جمهوري آمريکا مداخله کنند.

وي که در کنفرانس خبري درباره موضوع امنيت انتخابات رياست جمهوري صحبت مي‌کرد، افزود: «ايران و روسيه بخشي از اطلاعات مشارکت کنندگان در انتخابات رياست جمهوري آمريکا را در اختيار دارند.»

اين مقام آمريکايي در ادامه ادعاهايش گفت که تهران اقدام به ارسال ايميل‌هايي به مشارکت کنندگان در انتخابات با هدف ارعاب آنها، شعله ور کردن ناآرامي‌هاي اجتماعي و آسيب رساندن به دونالد ترامپ رئيس جمهور کنوني آمريکا کرده است و به راي دهندگان دموکرات گفته‌اند که به ترامپ راي بدهند وگرنه به سراغ آنها خواهند رفت.

پالتيکو افزود، رتکليف اين ايملها را به ايران نسبت داد اما گفت که آنها براي نفوذ به راي دهندگان، شورش عمومي و ضربه به ترامپ طراحي شده بودند. اين اظهارات اين سوالات را به وجود مي آورد که چگونه تهديد دموکراتها به راي دادن به ترامپ مي‌تواند به ترامپ آسيب وارد کند؟ و چگونه جامعه اطلاعاتي آمريکا در عرض 24ساعت به چنين نتيجه‌اي رسيده است؟

براساس گزارش پالتيکو، کربس در يک گفت‌وگوي جداگانه به خبرنگاران گفته، نشست خبري هفته پيش براي اعلام پيروزي تحليلگران دولتي و بخش خصوصي تنظيم شده بود که توانسته بودند در عرض چند ساعت کشف کنند که اين عمليات نفوذ کار هکرهاي ايراني بوده، درحاليکه معمولا چندين ماه طول ميکشد تا کارشناسان با اطمينان منشا حملات سايبري را کشف کنند.

در ايميلهاي ذکر  شده، هکرها به گروه «پسران مغرور» اشاره کرده بودند که ترامپ اسم آنها را در مناظره خود با بايدن آورده بود.

به گفته اين منابع آگاه، اين نيز بخش ديگري بود که رتکليف خارج از متن عمل کرد. با اينکه اشاره به اسم پسران مغرور در متن سخنراني رتکليف آمده بود وي آن را در اظهاراتش از قلم انداخت.

گروه افراطي طرفدار برتري سفيدپوستان به نام «پسران مغرور» از حاميان پر و پا قرص ترامپ محسوب مي‌شوند که حتي به عدم پذيرفتن نتيجه انتخابات در صورت شکست ترامپ تهديد کرده‌اند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره