نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

واکنش تند دیپلمات سابق به طرح مجلس؛ این کار یک نوع خراب کاری است

منبع
مدارا
بروزرسانی
واکنش تند دیپلمات سابق به طرح مجلس؛ این کار یک نوع خراب کاری است

مدارا/ ديپلمات پيشين وزارت امورخارجه در واکنش به اقدام جنجالي مجلس براي لغو تحريم ها گفت: تصويب اين طرح يک نوع خراب کاري در آستانه رياست جمهوري بايدن است که مبادا با او تفاهم و مصالحه اي بخواهد صورت بگيرد.


فريدون مجلسي، کارشناس مسائل بين الملل با اشاره به تصويب کليات طرح اقدام راهبردي براي لغو تحريم ها و صيانت از منافع ملت ايران گفت: اين طرح براي رفع و يا سرکوب کردن ماه هاي آخر دولت آقاي روحاني است و مشخص نيست بعد از آن چه مي شود.

وي ادامه داد: به نظر من اين طرح تصويب نخواهد شد و اگر هم تصويب شود بايد به شوراي نگهبان برود تا شوراي نگهبان تصميم بگيرد که آيا اين موارد در حدود اختيارات مجلس شوراي اسلامي بوده يا خير.

وي ادامه داد: شوراي نگهبان اگر به اين نتيجه برسيد که اين طرح در حدود اختيارات مجلس شوراي اسلامي نيست بايد طرح به شورايعالي امنيت ملي برود و در صلاحيت اين شورا و افرادي که در روز اول برجام را تاييد کرده بودند است.

ديپلمات پيشين وزارت امورخارجه گفت: اگر اين طرح واقعا تصويب شود نشان دهنده اين است که نظام به کلي دور برجام را خط کشيده و در اين صورت آقاي بايدن به برجام خواهد پيوست بعد از اينکه به برجام پيوست اين نقص هايي که برجام وارد شده است را بهانه خواهد کرد و به اتفاق ساير کشور هاي امضا کننده برجام اين بار به مکانيزم ماشه پناه خواهد  برد.

فريدون مجلسي گفت: تصويب کليات اين طرح يک تعارف است و به نظر من اين طرح تصويب نخواهد شد و اگر تصويب شود شوراي نگهبان جلوي آن را خواهد گرفت.

وي ادامه داد: اگر شوراي نگهبان اين طرح را تصويب و به دولت ابلاغ کند بايد ديد ضمانت اجرايي آن چيست که اگر دولت آن را اجرا نکند چه کسي محکوم به اعدام مي شود و چه کسي به زندان مي رود.

اين کارشناس مسائل بين الملل در پايان گفت: اين کار يک نوع خراب کاري در آستانه رياست جمهوري بايدن است که مبادا با او تفاهم و مصالحه اي بخواهد صورت بگيرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره