برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

انصاری: انحراف افکارعمومی حلقه مکمل ترور شهید فخری‌زاده است

منبع
تسنيم
بروزرسانی
انصاری: انحراف افکارعمومی حلقه مکمل ترور شهید فخری‌زاده است

تسنيم/ عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، مديريت فضاي رسانه‌اي و انحراف افکار عمومي و آدرس غلط دادن به جامعه و ايجاد اختلاف و تفرقه داخلي را حلقه‌هاي مکمل ترور شهيد فخري‌زاده دانست.

مجيد انصاري عضو در گفتگويي با تسليت شهادت محسن فخري‌زاده دانشمند برجسته هسته‌اي و دفاعي از سوي عوامل تروريستي صهيونيست، اظهارداشت: به نظر مي‌رسد دشمنان ملت ايران خصوصاً رژيم غاصب و تروريست صهيونيستي اهداف مختلفي را از اين جنايت دنبال مي‌کنند که مهمترين آنها را مي‌توان در چند نکته عنوان کرد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام انجام عمليات ترور در اين سطح و با اين کيفيت را مستلزم اطلاعات، برنامه‌ريزي و به‌کارگيري عوامل نفوذي و اجرايي از مدت‌ها قبل دانست و افزود: انتخاب مقطع زماني کنوني براي ايجاد تنش بيشتر در روابط ايران با جامعه جهاني به‌ويژه کشورهاي منطقه و اروپا و جلوگيري از ديپلماسي فعال براي عادي‌سازي روابط و استفاده از فضاي پيش آمده براي برنامه‌هاي مختلف و ناامن جلوه‌دادن کشور ارزيابي مي‌شود.

انصاري تصريح کرد: رژيم صهيونيستي و همدستان منطقه‌اي آنها خصوصاً رژيم عربستان سعودي و تندروهاي فعال در آمريکا از ابتداي مذاکرات هسته‌اي به شدت با آن مخالف بودند و تمام تلاش خود را براي به بن‌بست کشاندن مذاکرات انجام دادند.

وي ادامه داد: پس از شکست آنان در اين کارزار ديپلماسي و حقوقي که با پيروزي ايران و تثبيت حق غني‌سازي هسته‌اي ما در شوراي امنيت سازمان ملل و لغو قطعنامه‌هاي تحريمي آن شورا که مرتبط با فعاليت هسته‌اي ايران بود، با هم توان خود به صحنه آمدند تا ايران را از مواهب اين توافق مهم و تاريخي محروم کنند و تا حدود زيادي هم موفق بودند.

عضو مجمع روحانيون مبارز به روي کار آمدن ترامپ در آمريکا و خروج عجولانه و يکطرفه او از برجام و تشديد تحريم‌هاي ظالمانه عليه ملت ايران اشاره و عنوان کرد: با اين اقدام ترامپ، اميدواري صهيونيست‌ها براي نابودي برجام و بازگرداندن ايران به حالت پيش از آن و احياي تحريم‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل و فعال کردن مکانيسم ماشه و بردن ايران به سمت ناامني بيشتر و حتي جنگ تقويت شد.

انصاري مقاومت تاريخي ملت ايران و تدبير شايسته مسوولان عالي نظام را موجب انزواي آمريکا و مشخصا آقاي ترامپ و همدستان جنگ‌طلب او در کاخ سفيد و در منطقه دانست.

وي به شکست جمهوريخواهان و ترامپ در انتخابات رياست جمهوري اعلام سياست بازگشت به برجام از سوي جو بايدن اشاره و خاطرنشان کرد: رژيم صهيونيستي و برخي کشورهاي منطقه که متاسفانه به جاي همبستگي اسلامي و استفاده از قدرت جهاني اسلام و کشور قدرتمند ايران براي تامين و تضمين امنيت و سيادت در منطقه به قراردادهاي نظامي و امنيتي با دشمنان اسلام و مسلمين دلخوش کرده‌اند و سراسيمه به دنبال ايجاد تنش مجدد و جلوگيري از احياي احتمالي برجام و عادي شدن روابط ايران با طرف‌هاي برجامي درخصوص مساله هسته‌اي هستند و مي‌خواهند هزينه اين کار را براي آقاي بايدن افزايش داده يا غيرممکن سازند.

عضو مجمع روحانيون مبارز گفت: ايجاد فضاي رواني و عاطفي در کشور و وادار کردن مسوولان نظام و نيروهاي مسلح به واکنش عجولانه و در نتيجه هموارسازي بستر تنش و برخورد و وادار کردن آمريکا در باقيمانده دوران رياست جمهوري ترامپ به رويارويي نظامي و همچنين سفر اخير وزير خارجه جنگ‌طلب آمريکا به رژيم صهيونيستي و برخي کشورهاي عربي منطقه و متعاقب آن انجام عمليات جنايتکارانه ترور شهيد فخري‌زاده در اين راستا قابل تامل است.

انصاري، ايجاد خلل و توقف در روند شتابان علمي و پژوهشي کشور و ناامن‌سازي محيط تحقيقات براي دانشمندان توانمند و فداکار ميهن اسلامي هدفي از سال‌ها قبل با ترور زنجيره‌اي دانشمندان عزير ما و ايجاد اختلال و خرابکاري و انفجار در برخي از مراکز تحقيقاتي و علمي کشور را از سوي مزدوران آمريکا و رژيم صهيونيستي عنوان کرد.

وي با اشاره به تاثير معکوس اقدامات آنها و انگيزه مضاعف دانشمندان، استادان و دانشجويان جوان و خلاق براي توسعه و سرعت بخشيدن به رشد علمي، خاطرنشان کرد: امروز حتي دانش هسته‌اي و ساير دانش‌هاي نو ديگر متکي به يک يا چند نفر نيست بلکه جرياني نهادينه شده و درختي تناور است.

انصاري همچنين ايجاد اختلاف و شکاف ميان مسوولان و قواي مختلف و صفوف ملت با استفاده از عناصر نفوذي و رسانه‌اي وابسته را از ديگر اهداف رژيم صهيونيستي ارزيابي کرد.

وي درباره طرح موضوع ناتواني، کوتاهي و ضعف نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي کشور در حادثه ترور شهيد فخري‌زاده از سوي برخي رسانه‌هاي داخلي و خارجي براي تضعيف اين نهادها، عنوان کرد: به اعتقاد من اين دو مطلب را بايد از هم تفکيک کرد.

نماينده ادوار مجلس گفت: مساله اول نيروهاي فداکار و جان برکف امنيتي، اطلاعاتي، نظامي و انتظامي کشور هستند که در 40 سال گذشته با سرافرازي، رشادت و از خودگذشتگي کم‌نظير از تماميت ارضي، امنيت و آرامش کشور دفاع کرده و دشمنان اين مرز و بوم و انقلاب را با شکست و ناکامي مواجه ساخته‌اند،  لذا همه مردم قدرشناس فداکاري آنان بوده و خواهند بود.

انصاري حوادث تلخ تروريستي چند سال اخير از ترور دانشمندان هسته‌اي تا حمله داعش به مجلس شوراي اسلامي و اقدام تروريستي مزدوران آمريکا به مراسم رژه نيروهاي مسلح در اهواز و دستبرد جاسوسان و عوامل نفوذي بيگانه به اسناد طبقه‌بندي و انفجار و خرابکاري در تاسيسات هسته‌اي نطنز را مورد اشاره قرار داد.


وي تاکيد کرد: اينگونه حوادث نشان مي‌دهد که دشمنان ما روي اين مساله سرمايه‌گذاري سنگيني کرده‌اند و ساختارها و نگاه امنيتي کشور داراي شکاف‌هاي نفوذ و يا ناکارآمدي روش‌ها و ناهماهنگي دستگاه‌ها هستند و دشمن از اين نقاط ضعف براي ضربه زدن استفاده مي‌کند.

نماينده ادوار مجلس، مساله بسيار مهم و تا حدود مغفول مانده در نظام امنيتي کشور را موضوع نفوذ و نوع نگرش به اين مساله حياتي دانست و عنوان کرد و يادآور شد: طبيعي است که سرويس‌هاي بيگانه و خصوصاً کشورهاي متخاصم و معارض همواره از اهرم نفوذ در کشورهاي هدف نهايت استفاده را مي‌کنند.

انصاري اضافه کرد: ما در اوايل انقلاب از جريان نفوذ، بيشترين ضربه‌ها را خورده‌ايم. تروريست‌هاي نفوذي منافقين بهترين سرمايه‌هاي انساني و ملي ما را به شهادت رساندند.

وي تمرکز بر روي برخي اختلاف‌نظرهاي سياسي داخلي و ساده‌انگاري نسبت به جريانات نفوذ خارجي و يا عوامل نفوذي کشف نشده منافقين و ساير جريان‌هاي ضدانقلاب، سطحي‌نگري در گزينش و به‌کارگيري و استخدام نيرو در مراکز حساس را از جمله موضوعاتي عنوان کرد که به نظر مي‌رسد بايد مورد توجه خاص و تجديدنظر در برنامه‌ريزي‌هاي اطلاعاتي و امنيتي دستگاه‌هاي ذيربط قرار گيرد و طبعاً مسووليت شوراي عالي امنيت ملي در اين زمينه‌ها بسيار سنگين و داراي اولويت قطعي است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ارزيابي فضاي رسانه‌اي داخل کشور و موضع‌گيري اشخاص و جريانات سياسي بعد از حادثه ترور شهيد فخري‌زاده اظهار داشت: به اعتقاد من موضع‌گيري حکيمانه رهبر معظم انقلاب که در پيام کوتاه و گويا و هدايت‌گر معظم‌له به مناسبت شهادت اين شهيد بزرگوار صادر شد بايد تعيين‌کننده جهت تبليغات و نيز اقدام مسوولان امر باشد. موضع‌گيري دولت و قوه قضاييه در همين راستا و متناسب با پيام رهبري بود.

انصاري محکوم کردن يکپارچه اين اقدام رذيلانه از سوي شخصيت‌هاي حقوقي و حقيقي و جريان‌هاي سياسي مختلف کشور و عامه مردم را قابل قدرداني و حاکي از تحليل عميق و درست اين حادثه از سوي آنها دانست.

وي با ابراز تاسف و تعجب از برخي اقدامات سياسي و رسانه‌اي که نه تنها در جهت منافع ملي و خنثي‌سازي اهداف پليد صهيونيست‌ها نبود بلکه دقيقاً هم‌راستا با منافع و برنامه‌هاي آنها قرار داشت، تصريح کرد: به اعتقاد من ساده‌انگاري است که تصور کنيم آمران و عاملان اين جنايت هولناک براي مراحل بعد از انجام ترور برنامه‌ريزي نکرده باشند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، مديريت فضاي رسانه و انحراف افکار عمومي از دشمنان ملت و آدرس غلط دادن به جامعه و ايجاد اختلاف و تفرقه ميان صفوف ملت ميان مردم و نظام حلقه‌هاي مکمل اين ترور عنوان کرد و افزود: لذا بلافاصله بعد از حادثه ترور، جرياني مرموز سعي کرد آن را نتيجه مذاکرات و نتيجه برجام معرفي کند.

انصاري با اشاره به شکل‌گيري تظاهرات و بالارفتن پلاکاردها با همين عناوين در شهر قم اظهار کرد: عده‌اي جلوي وزارت خارجه تجمع کردند و عليه دستگاه توانا و در خط مقدم مبارزه با صهيونيست شعار دادند. در برخي نطق‌هاي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي حملات شديد و عجيب عليه خدمتگزاران و دستگاه‌هاي نظام فريادها به آسمان رفت. متاسفانه در برخي تحليل‌ها و برنامه‌هاي صدا و سيما نيز از همين رويه استفاده شد.

وي علت اينگونه رفتارهاي تاسف‌بار را در خوشبينانه‌ترين فرض، غليان احساسات همراه با کوته‌نظري و تسويه حساب‌هاي سياسي و جناحي و يا اهداف انتخاباتي خواند و خاطرنشان کرد: به اعتقاد من ماموريت بخشي از نيروهاي نفوذ به عنوان مکمل حلقه ترور سامان‌دهندگان اين جريان، اسراييلي است و پشت صحنه با فضاسازي رسانه‌اي و القاء تحليل‌هاي هماهنگ با اهداف ترور و با سوار شدن بر موج تاثر عمومي و استفاده از زمينه‌هاي تفرقه‌آميز پيش‌ساخته، عده‌اي از افراد ساده‌لوح و بي‌غرض را عامل اجراي نيات خود مي‌کنند.

فعال اصلاح‌طلب ادامه داد: چگونه مي‌توان از کنار هماهنگي کامل ترامپ و رژيم صهيونيستي و غيره در مخالفت جدي با برجام و بازگشت آمريکا به آن، با جريان به ظاهر انقلابي اين روزها که ترور را نتيجه برجام دانسته و در روزنامه‌ها و رسانه‌هاي خود، فرمان حمله به اين شهر و آن کشور و کشتن اين و آن مي‌دهند گذشت؟

انصاري با بيان اينکه به عقيده وي دستگاه‌هاي اطلاعاتي کشور براي پيدا کردن سرخط حادثه ترور و حوادث ديگر پيشين، بايد حداقل نيم‌نگاهي هم به افراد به ظاهر «سوپرانقلابي» و يا مراکز تبليغي و رسانه‌اي و سازمان‌دهندگان برخي اقدامات عملي خودسر داشته باشند، تصريح کرد: اين افراد برخلاف سياست‌هاي کلي نظام و خط‌ ‌مشي رهبر انقلاب اسلامي و برخلاف ضرورت عقل و شرع و منافع ملي، از هر حادثه براي تشديد اختلافات، تضعيف قواي سه‌گانه، نهادها و دستگاه‌هاي خدمتگذار مردم و براي ايجاد نااميدي و بي‌اعتمادي در جامعه تلاش مي‌کنند.

وي همچنين بر ضرورت حفظ وحدت، هوشياري و همکاري همه مسوولان و اقشار مختلف مردم در جهت خنثي‌سازي توطئه‌هاي دشمنان و دفاع از کيان کشور و نيز رفع مشکلات زندگي مردم خصوصاً در عرصه معيشت و اقتصاد تاکيد کرد و از خداوند پيروزي و بهروزي ايران عزيز انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي ايران را خواستار شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر