برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
سیاسی

ناگفته های جلسه عدم احراز صلاحیت علی لاریجانی

منبع
مثلث
بروزرسانی
ناگفته های جلسه عدم احراز صلاحیت علی لاریجانی

مثلث/ حسين جعفرزاده از نزديکان آيت الله آملي لاريجاني روايت خود را از جلسه عدم احراز صلاحيت لاريجاني را تشريح کرد.

جعفر زاده درباره محتواي جلسه روايت کرده است؛ در جلسه بررسي صلاحيت نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري، عضو حقوقدان شوراي نگهبان و معاون اجرايي دبير محترم شورا، صادقي گزارشاتي را مطرح مي کند مبني بر تابعيت دختر علي لاريجاني در کشور انگليس؛ علي لاريجاني و دختر ايشان موکدا ادعاي تابعيت را تکذيب کردند.

آيت الله آملي لاريجاني مطالبه استعلام از معاونت ضد جاسوسي وزارت اطلاعات بعنوان مرجع قانوني در اين امور را مي نمايد و در جلسه عنوان مي کند که اينجانب علي رغم اعتماد کامل به صداقت و ديانت علي لاريجاني، در صورتي که معاونت ضد جاسوسي وزارت اطلاعات به عنوان نهاد مسئول، اين امر را تصديق کند آن را خواهم پذيرفت. پس از اين صادقي دو مرتبه و صراحتا اذعان مي کنند که معاونت مذکور مسأله تابعيت را تاييد و به صورت شفاهي به ايشان ( صادقي) اعلام کرده است.

آملي لاريجاني پس از جلسه، تماسي با معاونت مربوطه برقرار مي کنند و با استعلام از اين معاونت و معاونت هاي ديگر وزارت اطلاعات، ادعاي صادقي تکذيب شده و مرجع مذکور تصريح مي کند که عدم صحت چنين گزارشي به صادقي اعلام شده است!!

در جلسه شوراي محترم نگهبان، به استناد مصوبه شوراي عالي امنيت ملي در سال ۸۸ ، که سکونت مسئولين جمهوري اسلامي و همسر و اعضاي خانواده آن ها را در کشور انگليس ممنوع دانسته، بيان مي شود: علي لاريجاني در زمان تصويب مصوبه، عضو شوراي عالي امنيت ملي بوده و بايد سال ۸۹ هنگام رفتن داماد و دختر خود به انگليس، ايشان را منع مي کرده و ترک اين کار، تخلف است!

لکن با تحقيق و تفحصي که پس از جلسه مذکور شوراي نگهبان  در اين زمينه انجام مي شود، مشخص گرديد که داماد و دختر علي لاريجاني سال ۸۳ براي تحصيل به انگليس رفته و سال ۹۵ به کشور بازگشتند (و هم اکنون در کشور ساکنند) و حسب اينکه قوانين و مقررات عطف به ما سبق نمي شوند تخلفي از مصوبه شوراي عالي توسط لاريجاني صورت نگرفته است. (البته اطلاق اين مصوبه نيز نسبت به فرزندان مستقل و خارج از تکفل مسئولين، محل اشکال است.) 

شب گذشته يک فايل صوتي، منتسب به آيت الله شب زنده دار يکي از اعضاي محترم شوراي نگهبان منتشر گرديد و در آن فردي از ايشان نقل مي کند که نماينده نهاد مسئول استعلام تابعيت، در جلسه شورا حضور داشته و اعضا از سخنان ايشان قانع شدند و بعضي رسانه هاي خبري نيز در همين راستا ادعا کرده اند که آيت الله آملي لاريجاني از شوراي محترم نگهبان انتظارات فراقانوني داشته است!

آملي لاريجاني حضور چنين فردي را در جلسه مذکور تکذيب کردند و با بررسي بيشتر معلوم شد که هيچ جلسه ديگري هم در اين زمينه وجود نداشته است. آيت الله شب زنده دار نيز در گفتگو با آيت الله آملي لاريجاني ادعاي راوي در صوت مذکور مبني بر حضور نماينده نهاد مسئول در جلسه شورا را تکذيب کردند.

آملي لاريجاني هم چنين به جلسه بررسي پرونده محسن رضايي هم اشاره کردند که براي اثبات ناتواني جسمي ايشان بعضا به مسائلي مثل لرزش دست و غيره استناد مي گرديد! و ايشان در جلسه به صراحت بيان کردند که در جلسات متعدد مجمع تشخيص هيچ ضعف و ناتواني از رضايي مشاهده نشده و استناد به اين امور، ناصواب است.

در نهايت اعتراض اصلي آيت الله آملي لاريجاني به روش گروه تحقيق شوراي محترم نگهبان است که به جاي طرح في البداهه مسائل در جلسات، بايد پيش از انعقاد جلسه، گزارش ها و استعلامات رسمي به طور کامل تهيه و راستي آزمايي شده و در اختيار اعضاي محترم قرار گيرد تا در روز جلسه، در صورت وارد شدن برخي اتهامات يا گزارشات عليه افراد،  اعضاي شورا بتوانند با استناد به گزارشات مستند، تصميم گيري نمايند تا از برف انبار شدن اتهامات بدون سنجش از مراجع قانوني جلوگيري شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر