برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

واکنش ستاد رئیسی به بیانیه دولت درباره گرانی بنزین

منبع
فارس
بروزرسانی
واکنش ستاد رئیسی به بیانیه دولت درباره گرانی بنزین

فارس/ ستاد مرکزي آيت‌الله سيدابراهيم رئيسي در واکنش به بيانيه دولت که در آن گراني بنزين را تصميم سران قوا در جلسه شوراي هماهنگي اقتصادي عنوان کرده بود، تاکيد کرد تصميم درباره گراني بنزين، زمان و نحوه اجراي آن در دولت اتخاذ شد و در يکي از جلسات هماهنگي سران قوا صرفا در اين مورد اطلاع‌رساني شد.

در پي انتشار بيانيه دولت در مورد گراني بنزين در سال 98 و ايراد برخي اظهار نظرها در مورد نحوه تصميم گيري براي اجراي طرح افزايش قيمت بنزين، ستاد مرکزي هماهنگي ستادهاي مردمي حامي آيت‌الله رئيسي بيانيه‌اي را جهت تنوير افکار عمومي منتشر کرد.

متن بيانيه به شرح زير است:

بسمه تعالي
در پي بيانيه شوراي اطلاع رساني دولت محترم، در خصوص نحوه اخذ تصميم در مورد گراني بنزين در سال 98 و انتساب اين تصميم به شوراي هماهنگي سران قوا بيان نکاتي جهت تنوير افکار عمومي و شفافيت موضوع ضروري است که به اطلاع ملت شريف ايران مي‌رسد:

آقاي رئيسي پيش از سخنان مطرح شده در جلسه سوم مناظره کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري، در 2 جلسه دانشجويي و در برابر سوالات متعدد دانشجويان در خصوص نحوه اخذ اين تصميم توضيحاتي را ارائه داده بودند 

بر اين اساس مجددا تاکيد مي‌شود:
اولا اصل تصميم در خصوص گراني بنزين، زمان و نحوه اجراي آن در دولت اتخاذ شده است و اين موضوع بر خلاف ادعاي مطرح شده در اطلاعيه دولت در يکي از جلسات هماهنگي سران قوا صرفا از جنبه اطلاع رساني مطرح مي‌شود و نه از جنبه تصويب. ثانيا

صرفا نحوه هزينه کردِ درآمدهاي ناشي از افزايش قيمت بنزين در جلسه شوراي سران تصويب مي شود نه زمان و چگونگي  اجراي آن!

ثالثا همانطور که در همان مقطع ابان ماه و چند بار پس از ان هم اشاره گرديده است، آيت الله رئيسي بلافاصله پس از اطلاع، سه روز قبل از آغاز اجراي طرح طي يادداشت رسمي مخالفت خود را با اجراي اين طرح اعلام کرده و هزينه هاي فراوان اجراي طرح ناشي از عدم تمهيد مقدمات و آماده نبودن زيرساخت هاي اجرا را به رييس جمهور هشدار مي‌دهد.

اينکه دولت محترم و جناب رئيس جمهور زير بار مسئوليت تصميم اخذ شده و نحوه اجراي پر اشتباه آن نمي‌روند و سعي وافر دارند تا آن را به کل حاکميت و به خصوص شوراي هماهنگي سران قوا منسوب کنند و عصبانيت مردم و اتفاقات پس از آن را به برخي مخالفت‌ها با اين تصميم غير مدبرانه آقاي رئيس جمهور منتسب کنند، از عجايب عبرت آموز اين روزها است.

آيا اگر اين طرح بر اساس برنامه ريزي دقيق، اخذ تصميمات و تدابير صحيح و استفاده از تجربه هاي موفق قبلي در افزايش قيمت سوخت در کشور  به نحو احسن اجرا مي‌شد و خسارات جبران ناپذير را بر دوش کشور و ملت عزيز تحميل نمي‌کرد باز هم دولت محترم  آن را نتيجه تصميم سران قوا معرفي و مسئوليت آن را بر عهده نمي‌گرفت؟!

مسئله کاملا روشن است، امروز که مردم عزيز زير بار سنگين تورم و مشکلات معيشتي ناشي از بي تدبيري ها در سختيها و تنگناي روزگار مي‌گذرانند آنچه باعث التيام و آرامش آنها خواهد شد فرار از مسئوليت ها نيست! واکنشي که باعث اطمينان خاطر مردم خواهد شد قبول مسئوليت در قبال اختيارات بالايي است که دولت محترم بر آن تسلط دارد.

عذرخواهي از ملت شريف و فهيم ايران در مواردي که تصور عمومي، همگاني و کارشناسي داير بر ارتکاب خطا و کوتاهي بوده دولت محترم را در چشم مردم، عزيز مي‌کند.

همانطور که فرافکني و مسئوليت گريزي، گره اي از مشکلات هشت سال گذشته باز نخواهد کرد و بي اعتمادي به وجود آمده ميان مردم و دولت را ترميم نمي‌کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

پس از این بخوانید
پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر