مجله علمی ایلیاد / تنها پس از گذشت ۱۰ روز از انجام مانور «کمک گرانشی زمین»، فضاپیمای «اوسیریس‌‌رکس» ناسا، در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۹۶ شمسی، جعبه‌ی دوربین خود را به‌سوی زمین گرفته و با استفاده از ابزار MapCam، به ثبت تصاویری از زمین و تنها قمر طبیعی آن، ماه، پرداخت.
ماموریت فضاپیمای اوسیریس‌‌رکس، بررسی سیارکی در نزدیکی زمین با نام «بنو» یا همان «1999RQ36»، نمونه‌برداری از آن و فرستادن این نمونه به زمین است. دانشمندان مشغول در این ماموریت، اظهار داشتند: «هدف این فضاپیما، نقشه‌برداری و آوردن نمونه‌ی حداقل ۶۰ گرمی از بنو است که ممکن است حاوی مواد ارگانیک یا مولکولی مربوط به قبل از حیات باشد.
همچنین ممکن است این سیارک روزی از نزدیکی زمین عبور کرده یا حتی به آن برخورد کند. البته در چند قرن آینده ممکن است این اتفاق بیافتد. از دید فلسفی، این فضاپیما ماموریتی برای کشف سرآغاز انسان است. چرا که سیارک‌ها، باقی‌مانده مواد تشکیل‌دهنده‌ی منظومه‌ی‌شمسی هستند. علاوه بر این، این فضاپیما می‌تواند به ما یادآوری کند که در کجای کیهان هستیم.»
این فضاپیما در تاریخ ۱۷ شهریور سال ۱۳۹۶، با موفقیت پرتاب شد و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۱۸ میلادی، به بنو برسد. این فضاپیما برای رسیدن به بنو، اول باید از مدار زمین خارج شده و در مدار سیارک هدف قفل شود. در تاریخ ۳۱ شهریور سال ۱۳۹۶، این فضاپیما به زمین نزدیک شده و از فاصله‌ی ۱۷،۲۳۷ کیلومتری زمین، بر فراز قطب جنوب پرواز کرد.
در ۱۰ مهر ۱۳۹۶، نیز ابزار MapCam این فضاپیما از زمین و ماه عکس‌برداری کرد. فضاپیما در این زمان تقریباً ۵.۴۲۰.۰۰۰ کیلومتر از ماه و ۵.۱۲۰.۰۰۰ کیلومتر از زمین فاصله داشت که می‌توان گفت تقریباً ۱۳ برابر فاصله‌ی زمین تا ماه است. سه تصویر با طول موج رنگی مختلف، ادغام شده و اصلاح رنگی بر روی تصاویر انجام شد. همچنین ماه قدری سفیدتر شده تا دیدن آن آسان‌تر شود.