آريا/ دورلت نروژ در نظر دارد براي جلوگيري از گرماي جهاني و آسيب به طبيعت در آينده حمل و نقل هوايي خود را به صورت الکتريکي انجام دهد.
تعداد معدودي از شرکتها اميدوار هستند که در آينده، تحول الکتريکي خودروها، آسمانها را نيز فرا بگيرد و صنعت را در توسعه چشمگير سفر و کاهش انتشار گازهاي گلخانهاي ياري دهد.
تاثير حمل و نقل هوايي بر گرماي جهاني از راه انتشار دياکسيد کربن و مواد ديگر از جمله اکسيد نيتروژن و بخار آب، حدود پنج درصد تخمين زده شده است.
بر اساس اطلاعات "انجمن بينالمللي حمل و نقل هوايي"(IATA)، در صورتي که اقدامي در اين زمينه صورت نگيرد، همانگونه که انتظار ميرود تا سال 2036 تعداد مسافران تقريبا دو برابر ميشود و تاثير پروازهاي هوايي بر جو نيز افزايش خواهد يافت.
به عبارت ديگر، هدف صنعت هواپيمايي اين است که تا سال 2050، سطح انتشار گاز دياکسيد کربن را به نيمي از سطح سال 2005 کاهش دهد.
"کتيل سولويک اولسن"(Ketil Solvik-Olsen)، وزير حمل و نقل نروژ که اخيرا ميزبان کنفرانسي در شهر اسلو، پايتخت نروژ بود، گفت: بسياري از افراد فکر ميکنند حمل و نقل هوايي بايد کنار گذاشته شود به اين دليل که ما هرگز نميتوانيم با انتشار گازهاي گلخانهاي و سروصدا کنار بياييم اما اين رويکرد منسوخ شده است.
نروژ، بزرگترين توليدکننده نفت و گاز در اروپاي غربي و پيشگام در حوزه حمل و نقل الکتريکي است. هدف نروژ از ثبت همه وسايل نقليه جديد، عدم انتشار گازهاي گلخانهاي تا سال 2025 است. اين کشور نخستين کشتي الکتريکي را نيز در اوايل سال 2015 راهاندازي کرد.
کشور پادشاهي نروژ، پس از زمين و آب، به آسمان روي آورده است تا همه پروازهاي کوتاه را تا 20 سال آينده، با استفاده از الکتريسيته انجام دهد.
"دگ فالک پيترسن"(Dag Falk-Petersen)، رئيس شرکت هواپيمايي دولتي "اوينور" (Avinor) گفت: من هيچ شکي ندارم که انرژي در نروژ تا سال 2040، به طور کامل با برق تامين خواهد شد.
شرکت هواپيمايي"ويدروئه"(Wideroe Airlines) در نروژ نيز در نظر دارد تا سال 2030، خطوط هوايي خود را به هواپيماهاي الکتريکي مجهز کند.
همراهان عزيز، آخرين خبر را بر روي بسترهاي زير دنبال کنيد:
آخرين خبر در تلگرام
https://t.me/akharinkhabar
آخرين خبر در ويسپي
http://wispi.me/channel/akharinkhabar
آخرين خبر در سروش
http://sapp.ir/akharinkhabar
آخرين خبر در گپ
https://gap.im/akharinkhabar
بازار