نقش مثبت اشتباه در یادگیری بهتر
ايسنا/ محققان پس از مطالعه بر روي شرايط بهتر يادگيري در افراد دريافتند اشتباه کردن در طول فرآيند يادگيري نه تنها هيچ تاثير منفي نداشته بلکه باعث بهبود عملکرد مغز در يادگيري ميشود. اندرو آنکر، پژوهشگر بخش روانشناسي دانشگاه تورنتو در اين مورد اظهار کرد: طبق تحقيقات انجام شده حدس زدنهاي تصادفي تاثيري بر يادگيري ندارد، اما حدسهاي نزديک به جواب نقش بهتري در يادگيري بلند مدت اطلاعات در مغز دارند. محققان با توجه به نتيجه تحقيقاتي که در سال 2012 انجام شده بود بر اين باور بودند که بزرگسالان به علت کم بودن ضريب خطا در يادگيري عملکرد بهتري دارند اما اکنون مطالعات انجام شده توسط محققان دانشگاه تورنتو نشان ميدهد که آزمون و خطا در يادگيري در جوانان و بزرگسالان تاثير مثبتي دارد. محققان بخش روانشناسي دانشگاه تورنتو براي اثبات ادعاي خود 65 جوان با ميانگين سني 22 سال و 64 بزرگسال با ميانگين سني 72 سال را مورد آزمايش قرار دادند. اين آزمايش نشان داد که فرايند خطا در يادگيري نقش مناسبي در انتقال دادهها به مرکز دائمي کنترل اطلاعات مغز دارد، چرا که به عقيده محققان مغز اطلاعات را بيشتر به صورت مفهومي ذخيره ميکند. جزئيات بيشتر اين مطالعه در نشريه Experimental Psychology منتشر شده است. همراهان عزيز، آخرين خبر را بر روي بسترهاي زير دنبال کنيد: آخرين خبر در سروش http://sapp.ir/akharinkhabar آخرين خبر در ايتا https://eitaa.com/joinchat/88211456C878f9966e5 آخرين خبر در آي گپ https://igap.net/akharinkhabar آخرين خبر در ويسپي http://wispi.me/channel/akharinkhabar آخرين خبر در بله https://bale.ai/invite/#/join/MTIwZmMyZT آخرين خبر در گپ https://gap.im/akharinkhabar