تبدیل نیروگاه زغالسنگ به نیروگاه ذخیره برق توسط مرسدس بنز
ايسنا/ مرسدس بنز و شرکايش يک نيروگاه سوخت فسيلي که با زغالسنگ کار ميکرده است را با استفاده از باتريهاي خودروهاي الکتريکي خود به شبکه برق آلمان متصل کردند. دايملر با شرکت زيرمجموعه خود، مرسدس بنز، يک نيروگاه سابق زغالسنگ را به يک ايستگاه بزرگ ذخيرهسازي برق ساخته شده از باتريهاي خودروهاي برقي تبديل کرده است. 1920 باتري براي ايجاد اين ايستگاه نسل سوم کنار هم قرار گرفتهاند. تاسيسات ذخيرهسازي بزرگ براي بالانس شبکه انرژي آلمان استفاده ميشود که تعداد زيادي از منابع انرژي تجديدپذير را در سالهاي گذشته به خود اضافه کرده است. اين ايستگاه جديد در جنوب وستفالن براي ذخيره انرژي از منابع تجديدپذير در صورت توليد برق بيش از حد مورد استفاده قرار ميگيرد. انرژي ذخيره شده در اين ايستگاه، وقتي توليد انرژي کم است اما تقاضا بالاست، در اختيار شبکه قرار خواهد گرفت. اين پروژه 8.96 مگاواتي از طراحي ماژولار تشکيل شده است که سيستم را قادر ميسازد به طور مداوم و کاملا خودکار، خود را با قدرت شبکه سازگار کند. اين پروژه نوآورانه در مکان نيروگاه سابق زغالسنگ که در سال 1912 ساخته شده است و اخيرا تعطيل شد، احداث شده است. مرسدس بنز در يک بيانيه توضيح داد: اين ايستگاه بزرگ ذخيرهسازي نماد تحول در ذخيره و استفاده از انرژي، به دور از شبکه برق فسيلي و در راستاي توسعه پايدار زنجيره ارزشمندي است که باعث کاهش انتشار کربن دياکسيد ميشود. اين جديدترين کار در مجموعهاي از پروژههاي مرتبط با باتري براي مرسدس بنز است. اين خودروساز آلماني همچنين در حال ساخت يک سيستم مشابه اما بزرگتر در هارنهازن است. بيش از 3000 باتري از خودروهاي برقي هوشمند نسل سوم در انبار ذخيره انرژي هارنهازن قرار داده شده است. اين پروژه داراي ظرفيت انرژي 17.4 مگاواتساعتي است که آن را در ميان بزرگترين سيستمهاي ذخيرهسازي ثابت با باتريهاي ليتيوم-يوني در اروپا قرار ميدهد. اين ايستگاه هم براي تثبيت شبکه انرژي آلمان استفاده ميشود. دايملر در توضيح اين پروژه ميگويد: در صورت افزايش نوسانات برق در انرژيهاي تجديدپذير مانند انرژي باد و خورشيد، اين واحدهاي ذخيرهسازي به اطمينان از تعادل مطلوب در شبکه کمک ميکنند. اين واحدها با ظرفيت ذخيرهسازي بالا و هوشمند خود، نوسانات انرژي را تقريبا بدون هدررفت کنترل ميکنند، کاري که در حال حاضر عمدتا توسط توربينهاي با سرعت چرخش بالا انجام ميشود. ديگر خودروسازان نظير تسلا و بي.ام.و هم راههايي را براي استفاده از فناوري باتري خودروهاي برقي خود دارند. بي.ام.و با يک شرکت همکاري ميکند تا يک منبع ذخيره انرژي 2.8 مگاواتساعتي با باتري بيش از 100 خودروي برقي BMW i3 بسازد. تسلا هم که با حل بحران انرژي جنوب استراليا با استفاده از تاسيسات بزرگ باتري خود معروف شد و توانست خود را در اين زمينه ثابت کند. همراهان عزيز، آخرين خبر را بر روي بسترهاي زير دنبال کنيد: آخرين خبر در سروش http://sapp.ir/akharinkhabar آخرين خبر در ايتا https://eitaa.com/joinchat/88211456C878f9966e5 آخرين خبر در آي گپ https://igap.net/akharinkhabar آخرين خبر در ويسپي http://wispi.me/channel/akharinkhabar آخرين خبر در بله https://bale.ai/invite/#/join/MTIwZmMyZT آخرين خبر در گپ https://gap.im/akharinkhabar