بی بی سی/ جمعی از پژوهشگران بر این باورند که به جلساتی که در سرکار برگزار می‌شود باید بیشتر به عنوان شکلی از " درمان" نگریسته شود تا تصمیم گیری درباره موضوعات.

محققان دانشگاه مالمو در سوئد گفته‌اند که این جلسات مجرایی را برای کارکنان ایجاد می‌کند تا جایگاه و موقعیت خود را به نمایش بگذارند یا سرخوردگی و نارضایی خود را بروز دهند.

پروفسور پاتریک هال می‌گوید که برگزاری این جلسات افزایش یافته به این دلیل که بسیاری از شغل‌های مدیریتی و "راهبردی"، برگزاری جلسات و نشست‌های بیشتری را ایجاب می کند.

اما پروفسور هال در عین حال می‌گوید که با وجود جلسات بیشتر "تصمیم‌های اندکی گرفته می‌شود." او همچنین به تحقیق در مورد این وضعیت به ظاهر متناقض پرداخته که چگونه ممکن است افراد نظر مساعدی نسبت به اهمیت جلسات کاری نداشته باشند در حالی که تعداد آنها همچنان رو به افزایش است.

به گفته پروفسور هال افزایش شمار جلسات اداری نشانگر تغییرات در نیروی کار است. به این معنا که با تعداد کمتری کارها انجام می‌شود، اما در مقابل شمار کسانی که در مشاغلی که نیاز به برگزاری جلسات دارد، افزایش یافته. مشاغلی مثل استراتژیست‌ها، مشاوران، و مدیران. "مردم دیگر کارهای مشخصی انجام نمی‌دهند." "اما در مقابل شاهد افزایش نقش‌های مدیریتی هستیم که اغلب خیلی خوب تعریف نشده‌اند." پروفسور حال همچنین می‌گوید: "بسیاری از مدیران نمی‌دانند که چه کاری باید انجام دهند و زمانی که آن‌ها نسبت به نقشی که دارند مطمئن نیستند دست به برگزاری جلسات بیشتری می‌زنند." "مردم دوست دارند صحبت کنند که این به آن‌ها در پیدا کردن نقشی که در محیط کاری دارند، کمک می‌کند. بسیاری از آن‌ها نیمی از ساعات کاری خود را در جلسات می‌گذرانند."



ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید