نتیجه یک تحقیق آلمانی درباره نقش دانش آموزان در شیوع کرونا

مهر/ تحقيقي جديد در آلمان نشان مي دهد نقش دانش آموزان و مدارس در گسترش شيوع ويروس کرونا اندک است. طبق پژوهشي جديد تست آنتي بادي کوويد۱۹ تعداد اندکي از ۲ هزار دانش آموز و معلم در ايالت ساکسوني آلمان مثبت بوده است.
اين امر حاکي از آن است که برخلاف تصورات پيشين، مدارس نقش مهمي در گسترش شيوع ويروس کرونا ندارند.
نتايج اين تحقيق در حالي منتشر مي شود که آلمان در ماه مي مدارس را بازگشايي کرد. اما بحث و گمانه زني درباره نقش کودکان در انتقال ويروس کرونا به بزرگسالاني که در معرض خطر اين بيماري قرار دارند و همچنين معلمان و کارمندان مسن مدرسه ادامه دارد.
در همين راستا طي تحقيقي در بيمارستان دانشگاهي درسدن نمونه هاي خون ۱۵۰۰ دانش آموز ۱۴تا ۱۸ ساله و ۵۰۰ معلم از ۱۳ مدرسه را در ماه هاي مي وژوئن بررسي شد.
اين بزرگترين تحقيق انجام شده درباره دانش آموزان و معلمان آلماني است که در مناطق شيوع ويروس کرونا انجام شده است.
به گفته رينهارد برنر از دانشگاه درسدن، از ميان ۲ هزار نمونه، فقط ۱۲ تست آنتي بادي کوويد۱۹ مثبت بوده است. در نتايج اوليه اين پژوهش نيز هيچ نشانه اي از نقش دانش آموزان در گسترش شيوع ويروس کرونا مشاهده نشد.
برنر در اين باره مي گويد: کودکان به عنوان ترمزي براي اين عفونت عمل مي کنند. شيوع ويروس کرونا در مدارس به گسترش اين بيماري در جامعه منجر نشده است. از سوي ديگر گسترش اين ويروس در خانوارها نيز کمتر از ميزان پيش بيني شده بود.
وزير آموزش و پرورش ايالت ساکسوني آلمان نيز اعلام کرد تحقيق نشان داد بازگشايي مدارس اين ايالت پس از تعطيلات تابستان و با اجراي چند شرط مانند استفاده از ماسک و فاصله گذاري اجتماعي بلامانع است.