برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

عصاره جلبک دریایی مانع تولیدمثل ویروس کرونا می‌شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
عصاره جلبک دریایی مانع تولیدمثل ویروس کرونا می‌شود

ايرنا/ پروتئين تاجدار ويروس کرونا به گيرنده‌هاي ACE-۲ روي سطح سلول‌هاي انسان متصل شده و سپس ويروس مواد ژنتيکي خود را به درون سلول وارد مي‌کند.
به اعتقاد محققان با استفاده از مولکول‌هاي داراي گيرنده‌هاي مشابه ACE-۲ مي‌توان ويروس را فريب داد و به دام انداخت تا به صورت طبيعي از بين برود. در تحقيقات قبلي کارآيي اين مولکول‌هاي فريبنده در مورد زيکا و آنفلوآنزا به اثبات رسيده است.

محققان سه گونه مختلف از هپارين و دو نوع فکويدان را که از جلبک دريايي گرفته مي‌شود، مورد آزمايش قرار دادند. تمام اين ترکيبات، زنجيره‌هاي بلندي از مولکول‌هاي قندي هستند که با عنوان پلي ساکاريدهاي سولفاته شناخته مي‌شوند.
در اين آزمايشات مشخص شد پلي ساکاريدهاي سولفاته قادرند ويروس SARS-CoV-۲ را در آزمايشگاه به نحو موثر مهار کنند و قابليت اين ترکيبات در مهار ويروس حتي بيشتر از داروي رمدسيوير است.

ويروس کرونا موسوم به «کوويد ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چين گزارش شد ابتدا از اين بيماري به عنوان ذات الريه نام برده مي شد اما کميسيون ملي بهداشت چين در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دي ماه ۹۸) به صورت رسمي شيوع اين ويروس را در چين اعلام کرد.

تدروس آدهانوم مدير کل سازمان جهاني بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسي خبري تاکيد کرد که اگرچه واژه «همه‌گير» (pandemic) به دليل حساسيتي که دارد نبايد بدون دقت مورد استفاده قرار گيرد اما ارزيابي‌هاي اين سازمان ويروس کرونا را «همه‌گير جهاني» شناسايي و اعلام مي‌کند.

بر اساس آخرين گزارش سازمان جهاني بهداشت، تاکنون ۱۵ ميليون و ۹۴۱ هزار و۸۰۶ نفر به اين بيماري مبتلا شده‌اند،  ۹ ميليون و ۷۲۴ هزار و ۲۸۹ نفر بهبود يافته‌اند و  ۶۴۲ هزار و ۷۵۱  نفر جان خود را از دست داده‌اند.

دانشمندان بسياري در سراسر جهان به دنبال ساخت واکسن اين پاندمي هستند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar