برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

تشخیص ۹۸ علامت ابتلا به ویروس کرونا تاکنون

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
تشخیص ۹۸ علامت ابتلا به ویروس کرونا تاکنون

باشگاه خبرنگاران/ جديدترين يافته‌هاي محققان نشان مي‌دهد علائم ابتلا به ويروس کرونا مي‌تواند براي مدت طولاني در بدن بيماران باقي بماند. همچنين علائم اين بيماري بسيار متنوع‌تر از آن چيزي است که پيش‌تر تصور مي‌شد.

بر اين اساس، جديدترين تحقيقات نشان مي‌دهد از درد مفاصل تا تب و از ريزش مو تا دو بيني، مي‌تواند از علائم ابتلا به کوويد ۱۹ باشد. در تحقيقات دانشمندان دانشگاه علوم پزشکي ايندياناي آمريکا مبتلايان به ويروس کرونا ۹۸ علائم مختلف را در زماني که به اين بيماري مبتلا بودند از خود نشان داده اند.

ناتالي لامبرت، يکي از محققان در اين رابطه گفت: يک هزار و ۵۰۰ فردي که در اين آزمايش مورد مطالعه قرار گرفتند در بيمارستان بستري نشدند، اما در زمان ابتلا به کوويد ۱۹ علائم بسيار شديدي را براي مدت طولاني از خود نشان دادند.

در اين تحقيق از اين افراد خواسته شد که علائمي که در زمان ابتلا به ويروس کرونا داشتند، تشريح کنند. اين افراد ۹۸ علامت مختلف را که در زمان ابتلا به کرونا تجربه کرده بودند، اعلام کردند. برخي از اين علائم شامل مواردي همچون سرگيجه، اضطراب، سردرد، جوش، درد مفاصل، تنگي نفس، سوزش معده، اسهال و تب مي‌شد آن‌ها همچنين از موارد مرتبط با کارکرد مغز مانند مشکل در حافظه، تفکر کردن، خواب و بينايي شکايت داشتند.

بيش از يک سوم مبتلايان اعلام کردند عوارضي، چون درد مداوم مانند سر درد، درد عصبي و درد مفاصل را در طول بيماري تجربه کردند.

دکتر آنتوني فائوچي، مدير موسسه ملي آلرژي و بيماري‌هاي عفوني آمريکا در اين باره گفت: زماني که افراد به کرونا مبتلا و بستري مي‌شوند، ما شاهد آن هستيم که آن‌ها به طور کامل سلامتي خود را بدست نمي‌آورند و عوارض بيماري تا مدتي با آ‌ها خواهد بود. سوالي که مطرح مي‌شود اين است که چقدر طول مي‌کشد افراد به شرايط عادي بازگردند؟ اين سوالي است که در زمان حاضر نمي‌توان به آن پاسخ داد، زيرا تنها ۶ ماه از همه گيري اين ويروس در جهان مي‌گذرد و پاسخ به اين سوال نيازمند تحقيقات بيشتر است.

 مقامات بهداشتي در آمريکا مي‌کوشند با آگاهي بخشي به مردم درباره علائم ابتلا به ويروس کرونا، روند شيوع اين ويروس در جامعه را قطع کنند. تشخيص به موقع بيماري در افراد و قرنطينه کردن بيمار مي‌تواند نقش مهم و بسزايي در قطع زنجيره انتشار کوويد ۱۹ داشته باشد.


به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar