برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اختراع خلاقانه یک کلاه برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
اختراع خلاقانه یک کلاه برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا

باشگاه خبرنگاران/ محققان کلمبيايي يک کلاه ايمني شبيه کلاه فضانوردان براي مقابله با شيوع ويروس کرونا اختراع کرده اند که بسيار موثرتر از ماسک عمل مي‌کند.
اندرو گيرالدو، يکي از محققان اين طرح گفت: اين کلاه يک ايده بسيار خلاقانه براي استفاده افرادي است که به طور مستمر با بيماران مبتلا به ويروس کرونا در ارتباط هستند. اين کلاه مي‌تواند ايمني لازم را به کادر درماني که روزانه با بيماران کوويد ۱۹ در ارتباط هستند، بدهد.

محققان کلمبيايي مي‌گويند اين کلاه ايمني براي تمامي سنين و افراد مناسب است و افراد مي‌توانند آن را در تمامي محيط‌هاي کاري و عمومي مورد استفاده قرار دهند.
ساختار اين کلاه شامل يک  پلاستيکي، چندين فيلتر و يک باتري به منظور ايجاد گردش هوا در درون آن است. قابليت گردش هوا در درون اين کلاه ايمني، باعث ايجاد حس راحتي در استفاده افراد از آن مي‌شود. مهندسان اين طرح مي‌گويند بهاي تمام شده اين محصول براي عرضه به بازار احتمالاً کمتر از ۱۳۰ دلار خواهد بود.

تاکنون ۳۱۷ هزار نفر در کلمبيا به ويروس کرونا مبتلا شده اند. از اين ميان، بيش از ۱۰ هزار و ۶۵۰ نفر جان خود را از دست داده اند. هم اينک در نيمکره جنوبي فصل زمستان است از همين رو روند مبتلايان در کلمبيا طي هفته‌هاي اخير سير صعودي داشته است.

مقامات کلمبيا مي‌کوشند با ايجاد محدوديت‌هاي اجتماعي و توصيه به مردم براي استفاده از ماسک در اماکن عمومي، روند شيوع ويروس کرونا در کشور را کُند کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar