برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نقش یکی از شاخه‌های سیستم ایمنی بدن در شدت ابتلا به کووید-۱۹

منبع
ايسنا
بروزرسانی
نقش یکی از شاخه‌های سیستم ایمنی بدن در شدت ابتلا به کووید-۱۹

ايسنا/ پژوهشگران آمريکايي در بررسي خود توانستند نقش يکي از شاخه‌هاي سيستم ايمني بدن را در شدت ابتلا به کوويد-۱۹ مشخص کنند.
پژوهشي که در "مرکز پزشکي ايروينگ دانشگاه کلمبيا"(CUIMC) آمريکا انجام شده است، نشان مي‌دهد که شايد يکي از شاخه‌هاي سيستم ايمني بدن موسوم به "سامانه کمپلمان"(Complement system)، بر شدت بيماري کوويد- ۱۹ موثر باشد.

پژوهشگران با توجه به يافته‌هاي مربوط به ارتباط ميان سامانه کمپلمان و کوويد-۱۹ دريافتند افرادي که به "دژنراسيون ماکولا"(macular degeneration) مبتلا هستند، بيشتر در معرض ابتلا به پيامدهاي شديد ناشي از کوويد-۱۹ قرار دارند.

ارتباط کوويد-۱۹ با سامانه کمپلمان نشان مي‌دهد که شايد داروهايي که براي مهار سامانه کمپلمان تجويز مي‌شوند، بتوانند به درمان افراد مبتلا به کوويد-۱۹ شديد کمک کنند.

پژوهشگران دريافتند لخته شدن خون با کوويد-۱۹ در ارتباط است و جهش در سيستم کمپلمان و ژن‌هاي مربوط به انعقاد خون نيز در بيماران بستري شده مبتلا به کوويد-۱۹ ديده مي‌شود.

"ساگي شاپيرا"(Sagi Shapira)، سرپرست اين پژوهش گفت: نتايج اين پژوهش، بينش‌هاي مهمي را در مورد پاتوفيزيولوژي کوويد-۱۹ نشان مي‌دهد و نقش سيستم کمپلمان و انعقاد خون را در تشخيص پيامدهاي باليني بيماران مبتلا به کوويد-۱۹ ترسيم مي‌کند.

اين پژوهش، در مجله "Nature Medicine" به چاپ رسيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar