برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

داروی گیاهی ترک اعتیاد رونمایی شد

منبع
مهر
بروزرسانی
داروی گیاهی ترک اعتیاد رونمایی شد

مهر/ امروز در ارتباطي آنلاين به مناسبت چهلمين سالگرد جهاددانشگاهي، اولين داروي گياهي ترک اعتياد؛ ساخته محققان جهاددانشگاهي رونمايي شد. اين داروي گياهي حاوي 400 ميلي گرم عصاره خشک استاندارد شده دانه گياه تلخ بيان در هر کپسول خوراکي است که تاثير فوق العاده اي در کاهش شدت علائم ترک اعتياد دارد.

اين مراسم با حضور دکتر حميدرضا طيبي رئيس جهاددانشگاهي برگزار شد و با حضور شانه ساز معاون وزير بهداشت در ارتباطي آنلاين اين داروي گياهي را رونمايي کردند.
رضا غفارزادگان، رئيس پژوهشکده گياهان دارويي در اين مراسم با بيان اينکه بر اساس آخرين آمار، 3ميليون نفر درگير اعتياد هستند، داروهاي شيميايي که براي ترک اعتياد مورد استفاده قرار مي گيرد وابستگي آور هستند و ممکن است براي افراد مشکلات گوارشي به وجود بياورد.

وي با بيان اينکه به همين دليل در صدد برآمديم با استفاده گياهان دارويي بومي کشور داروي گياهي ترک اعتياد را توليد کنيم، خاطر نشان کرد: اين داروي گياهي که در محيط ازمايشگاهي مورد مطالعه قرار گرفت، تست و ارزيابي شد که نتيجه خوبي به همراه داشت؛ بعد از ارزيابي ها وارد کارآزمايي باليني شديم و تصميم گرفتيم که فرمولاسيون اين داروي گياهي را بدست بياوريم.


غفارزادگان افزود: صفر تا صد فرمولاسيون اين کپسول گياهي براي ترک  اعتياد را در اين پژوهشکده بدست آورديم و توانستيم آن را با حمايت سازمان غذا و دارو وارد بازار کنيم.

رئيس پژوهشکده گياهان دارويي جهاددانشگاهي افزود: اين دارو مجوزهاي لازم را اخذ کرده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره