logo

مکانیک ۸۰ ساله پهپادی شبیه به آثار هنری ساخت

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

ديجياتو/ مهندسان هميشه مشغول کارهاي فني نيستند و مي‌توانند از دانش خود براي ساخت آثار هنري نيز استفاده کنند. اخيرا يک مکانيک ۸۰ ساله موفق به ساخت يک پهپاد جذاب شده که البته نمي‌تواند پرواز کند.
«خوزه مانوئل هرمو باررو» که به «پاتلو» مشهور است، يک مکانيک بازنشسته نيروي دريايي است که اگرچه در رشته مهندسي مدرک نگرفته اما نمي‌توان از توانايي‌هاي او در اين زمينه غافل شد. اين فرد ۸۰ ساله در سبک خود تنها از ابزارهاي پايه و دستگاه تراش استفاده مي‌کند. در گذشته وي موفق به ساخت يک موتور ۱۶ سيلندر دست‌ساز شده بود که شامل ۸۵۲ قطعه و ۶۳۲ پيچ مي‌شود و ساخت آن ۲۵۰۰ ساعت طول کشيده است.

حالا پاتلو يک پهپاد با ۶ موتور را توليد کرده که اگرچه اين موتورها کار مي‌کنند، اما امکان پرواز براي آن وجود ندارد. هر سيلندر اين پهپاد به يک موتور پنوماتيک (فشار هوا) مجهز شده است. تمام اجزاي اين وسيله از دريچه‌ها گرفته تا ميل لنگ، با توجه زيادي به جرئيات ساخته شده‌اند و خيره‌کننده هستند.

پاتلو ابتدا طرح پروژه خود را روي کاغذ کشيده و مجموعه‌اي از نقشه‌هاي دست‌ساز تهيه مي‌کند تا طبق آن‌ها پيش برود. اين کار در دوران قرنطينه ناشي از شيوع ويروس کرونا انجام شده و به همين دليل اين مکانيک ۸۰ ساله نتوانسته تمام فرايند را فيلمبرداري کند، با اين حال نحوه ساخت برخي قطعات مهم مانند ميل لنگ، ميل بادامک، چرخ لنگر، پروانه‌ها و شاتون در ويديوي منتشر شده قابل مشاهده است.


آقاي پاتلو به خوبي درباره کاري که انجام مي‌دهد، اطلاعات دارد و به همين دليل توانسته ۲۶۵ قطعه دست‌ساز به همراه ۳۶۲ پيچ را در کنار يکديگر قرار دهد و پس از ۱۵۶۰ ساعت کار اين پهپاد جذاب را توليد کند. اين مکانيک ۸۰ ساله نزديک به ۸ سال پيش از آرزوي خود براي ساخت موتورخانه کشتي گفت که اگرچه شروع چنين کاري را بسيار دير مي‌داند، اما همچنان به ساخت پروژه‌هاي کوچک ادامه مي‌دهد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره