برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین هابرگزیده
علم و تکنولوژی

شستن دهان در ۳۰ ثانیه خطر COVID-19 را کاهش می‌دهد

منبع
شفقنا
بروزرسانی
شستن دهان در ۳۰ ثانیه خطر COVID-19 را کاهش می‌دهد

شفقنا/ گروهي از محققان آلماني با استفاده از هر آبکشي دهان با ذرات ويروس و چرخاندن آن در دهان به مدت ۳۰ ثانيه، هشت دهان شويه مختلف را آزمايش کردند. آنها هنگام مشاهده نتايج، دريافتند که هر نوع دهان شويه اي باعث کاهش بار ويروسي مي شود و بعد از سه بار شستشوي دهان، دهان شويه هيچ اثري از ويروس باقي نمي گذارد.

شستشوي دهان با دهان شويه ها نکته مهمي است زيرا شواهد نشان مي دهد که  COVID-19 از طريق قطرات تنفسي که هنگام عطسه، سرفه، صحبت کردن يا آواز خواندن آزاد مي شوند منتقل مي شود. و از آنجا که بارهاي ويروسي زيادي در حفره بيني، گلو و دهان وجود دارد، تميز نگه داشتن آن حفره ها براي کاهش خطر و سرعت انتقال ضروري است.

با اين حال، دانشمندان خاطرنشان کردند: در حالي که استفاده از دهان شويه به طور مکرر از اقدامات ايمني خوبي است (و همچنين به طور کلي يک عادت بهداشت دهان و دندان مثبت) خوردن آن COVID-19 را درمان نمي کند.

استفاده از دهان شويه نمي تواند مانع از توليد ويروس ها در سلول ها شود، اما مي تواند در کوتاه مدت که بيشترين پتانسيل عفونت از جمله در حفره دهان و گلو به وجود مي آيد، بار ويروسي را کاهش دهد و اين مي تواند در مواقع خاصي مفيد باشد. مانند حضور در مطب دندانپزشکي يا در حين مراقبت پزشکي از بيماران مبتلا به COVID-19 .

اين نتيجه گيري توسط تحقيقات قبلي که نشان مي دهد دهان شويه توانايي تجزيه غشاي چربي بيروني آنفولانزا و تبخال را دارد تأييد شده است. بنابراين، توصيه مي شود پس از هر بار مسواک زدن حتماً مقداري از دهان شويه را بمدت ۳۰  ثانيه در دهان خود بچرخانيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره