برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

روش خلاقانه ژاپنی‌ها برای نابودی ویروس کرونا

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
روش خلاقانه ژاپنی‌ها برای نابودی ویروس کرونا

باشگاه خبرنگاران/ محققان ژاپني اعلام کردند لايه نازک و کم تراکمي از گاز اوزون مي‌تواند به راحتي ويروس کرونا را نابود کند.

بر اين اساس، دانشمندان دانشگاه علوم پزشکي فوجيتاي ژاپن اعلام کردند تحقيقات نشان داده است گاز اوزون مي‌تواند به راحتي باعث از بين رفتن ويروس کرونا شود. در نتيجه مي‌توانيم از اين گاز براي ضدعفوني کردن بيمارستان ها، اتاق‌هاي بستري و سالن انتظار به صورت گسترده استفاده کنيم.

دانشمندان ژاپني اثبات کردند ۰/۰۵ تا ۰/۱ قسمت در ميليون (ppm) از گاز اوزون که در اين تراکم براي انسان غير زيان آور است، مي‌تواند به راحتي کوويد ۱۹ را نابود کند. محققان در آزمايش‌هاي خود توانستند در مدت ۱۰ ساعت، ۹۰ درصد ويروس‌هاي کرونا را در محيط با گاز اوزون رقيق نابود کنند.

تاکايوکي موراتا، مدير اين تحقيقات اعلام کرد: مي‌توان از اين روش براي کاهش آلودگي در سيستم حمل و نقل عمومي بهره گرفت. غلظت پايين گاز اوزون براي انسان زيان آور نيست و مي‌توان از اين روش حتي براي محيط‌هاي باز نيز استفاده کرد.

گاز اوزون يک نوع از مولکول اکسيژن است که شهرتش به دليل نابودي عوامل بيماري زا است. پيش‌تر نيز در آزمايش‌ها مشخص شده بود گاز اوزون با غلظت بالاتر (يک تا ۶ قسمت در ميليون) مي‌تواند ويروس کرونا را نابود کند. با اين حال، اين غلظت مي‌تواند براي انسان سمي باشد. با اين حال، تحقيقات جديد نشان داد غلظت پايين و غير زيان آور اين گاز نيز مي‌تواند کوويد ۱۹ را نابود کند.

به تازگي مسئولان دانشگاه فوجيتاي ژاپن اقدام به راه اندازي ژنراتور‌هاي مخصوص گاز اوزون در اتاق‌هاي انتظار و اتاق بيماران براي کاهش آلودگي کرده اند.

پيشتر محققان موسسه فناوري جورجياي آمريکا در مطالعات خود اعلام کردند گاز اوزون مي‌تواند براي ضدعفوني کردن روپوش، عينک و ديگر ابزار آلات پزشکان در بيمارستان‌ها مورد استفاده قرار بگيرد.

ژاپن يکي از موفق‌ترين کشور‌هاي جهان در کنترل و مديريت شيوع ويروس کرونا بوده است. تاکنون نزديک به ۶۴ هزار تن در اين کشور به ويروس کرونا آلوده شده اند که از اين ميان تنها يک هزار و ۲۰۰ تن جان خود را از دست داده اند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar