برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

شبیه‌سازی مدلی جدید جهت پرتودرمانی سرطان سینه

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
شبیه‌سازی مدلی جدید جهت پرتودرمانی سرطان سینه

باشگاه خبرنگاران/ رضا شمس آبادي دانشجوي دکتري دانشگاه حکيم سبزواري با تاکيد براينکه امروزه روش‌هاي درماني مفيد و موثري جهت درمان سرطان پستان به‌عنوان يکي از مهم‌ترين عوامل مرگ‌ و مير در ميان زنان معرفي شده است، اظهار کرد: يکي از اين روش‌ها مبتني بر پرتودهي پستان توسط پرتو‌هاي ايکس کم انرژي است که به راديوتراپي حين عمل معروف است.

او با تشريح ابعاد اين پژوهش افزود: در اين پژوهش به دنبال تعيين خصوصيات فيزيکي و اثرات زيست شناختي حاصل از پرتو‌هاي ايکس کم انرژي در پرتودهي پستان هستيم تا بتوانيم ارزيابي دقيقي از ميزان دوز تجويزي هنگام تابش دهي به پستان بيمار جهت بهبود عملکرد روش درماني را به دست آوريم و ساير خصوصيات فيزيکي و باليني اين نوع تابش را برآورد کنيم.

اين پژوهشگر گفت: در همين راستا يک مدل از سيستم درماني مورد استفاده در پرتودرماني حين عمل توسط روش مونت کارلو شبيه سازي شد.

شمس آبادي با تاکيد براينکه مدل معرفي شده به طور کامل مي‌تواند نياز‌هاي يک مرکز درماني جهت تابش دهي به پستان بيمار را برطرف سازد، تصريح کرد: با اين مدل مي‌توان با استفاده از آن به تمام پارامتر‌هاي فيزيکي و باليني لازم جهت طراحي درمان بيماران مبتلا به سرطان سينه دست يافت.

اين دانشجوي دکتري دانشگاه حکيم سبزواري گفت: بخشي از نتايج بررسي‌هاي انجام گرفته تاکنون منتهي به چاپ ۲ مقاله JCR در مجلات Zeitschrift für Medizinische Physik و Radiation Physics and Chemistry به ترتيب با ضرايب تاثير ۲ و ۲.۲۲ شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره