برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ربات‌هایی که هواپیماها را برای مقابله با کروناویروس ضدعفونی می‌کنند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ربات‌هایی که هواپیماها را برای مقابله با کروناویروس ضدعفونی می‌کنند

ايسنا/ ربات‌ها در دوره شيوع کروناويروس، نقش مهمي در فرودگاه‌هاي آمريکا پيدا کرده‌اند و براي ضدعفوني کردن هواپيماها به کار مي‌روند تا مردم به استفاده دوباره از پروازها تشويق شوند.

شرکت هواپيمايي "يونايتد ايرلاينز" (United Airlines) براي ضدعفوني کردن هواپيماهاي خود، ربات‌هايي را به کار گرفته است که يک ماده ضدميکروبي را روي سطوح پخش مي‌کنند تا از رشد ميکروب روي آنها جلوگيري شود.

در حال حاضر از فناوري‌هاي بسياري در ارسال بسته‌هاي سفارشي، خطوط توليد و همچنين براي ضدعفوني کردن سطوح استفاده مي‌شود. اين ربات‌ها که "نواروور" (NovaRover) نام دارند، به يک نازل مجهز هستند که ماده ضدعفوني کننده را از جهت‌هاي گوناگون روي سطوح مي‌پاشد.

به گفته يونايتد ايرلاينز، ضدعفوني کردن بيشتر قسمت‌هاي هواپيما با اين ربات‌ها، تنها يک دقيقه و نيم زمان مي‌برد و اين شرکت آنها را به کار گرفته است تا ضدعفوني کردن هواپيما به طور کامل و با سرعت بيشتر انجام شود.

ربات نواروور، در ميان صندلي‌هاي هواپيما حرکت مي‌کند و ماده ضدميکروبي را طوري روي همه سطوح مي‌پاشد که سرتاسر آنها را پوشش دهد.

قرار است که اين ربات‌ها در اختيار 10 فرودگاه در سرتاسر آمريکا قرار بگيرند و طي شب به ضدعفوني کردن هواپيما بپردازند تا ميزان تعامل انسان با سطوح را کاهش دهند و از شيوع بيشتر کروناويروس پيشگيري کنند.

"توبي انکويست" (Toby Enqvist)، مدير ارشد بخش مشتريان يونايتد ايرلاينز گفت: اين اسپري ضدميکروبي که ماندگاري بالايي دارد، سطح محافظتي بيشتري را در هواپيماهاي ما ايجاد مي‌کند تا از کارمندان و مشتريان بهتر محافظت شود.

وي افزود: ما سياست‌ها و رويه خود را مورد بازنگري قرار داده‌ايم تا راه‌حل‌هاي جديدي را ارائه دهيم که تجربه ايمن‌تري را فراهم مي‌کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar