برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

افزایش احتمال مرگ بیماران سرطانی در صورت ابتلا به کووید-۱۹

منبع
ايسنا
بروزرسانی
افزایش احتمال مرگ بیماران سرطانی در صورت ابتلا به کووید-۱۹

ايسنا/ يافته‌هاي اين مطالعه که در کنگره مجازي انجمن سرطان شناسي اروپا ۲۰۲۰ ارائه شده است، راه جديدي را براي درمان‌هاي ضد سرطاني در بيماران سرطاني مبتلا به کوويد-۱۹ ارائه مي‌دهد.

دکتر "تريشا وايز دراپر"(Trisha Wise-Draper) سرطان شناس و نويسنده اصلي اين مقاله گفت: بيماران مبتلا به سرطان مستعد ابتلا به عفونت ناشي از کوويد-۱۹ و عوارض ثانويه آن هستند. ميزان بستري شدن اين افراد در بيمارستان‌ها بالاتر است و بيش از ۴۰ درصد آنها به نوع وخيم اين بيماري مبتلا مي‌شوند که اين موضوع احتمال مرگ آنها را افزايش مي‌دهد.

درمان سرطان در عرض چهار هفته از زمان تشخيص کوويد-۱۹، با ميزان بالاتري از عوارض همراه بود اما در مورد درمان قبل يا بعد از آن بازه زماني اطلاعات کمي در دسترس است. در مطالعه قبلي کنسرسيوم سرطان و کوويد-۱۹ با آزمايش بر روي گروه کوچکتري از بيماران، متوجه شديم که چندين عامل از جمله سن، جنسيت، سابقه استعمال سيگار و ساير شرايط سلامتي از جمله سرطان فعال احتمال مرگ را افزايش مي‌دهد. اکنون ما در حال بررسي ارتباط بين زمان درمان ضد سرطان و عوارض مرتبط با کوويد-۱۹ و همچنين احتمال مرگ بيماران هستيم.

از ۳ هزارو ۶۰۰ بيمار مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته از ۱۲۲ موسسه در سراسر کشور طي اين مطالعه، ما دريافتيم که مرگ و مير در بين بيماران سرطاني که يک تا سه ماه قبل از تشخيص کوويد-۱۹ تحت درمان بودند بالا بود و اين ميزان در بيماران تحت درمان با شيمي درماني /  ايمني درماني بالاتر نيز بود.

ميزان مرگ و مير به ويژه در کساني که آنتي بادي‌هاي مونوکلونال ضد CD۲۰ (که به طور معمول براي تخريب سلول‌هاي غير طبيعي B مشترک براي برخي از لنفوم‌ها استفده مي‌شود)، يک تا سه ماه قبل از کوويد-۱۹ دريافت مي‌کردند ، بسيار بالاتر بود.

محققان گفتند: به هر شکل اين خبر خوبي براي بيماراني که با سرطان مبارزه مي‌کنند، نيست. استفاده از روشهاي درماني هدفمند به ويژه آنهايي که باعث تضعيف سلول‌هاي ايمني بدن مي‌شوند در بازه يک تا سه ماه قبل از تشخيص کوويد-۱۹ با مرگ و مير بسيار بالا، تا ۵۰ درصد همراه است. ما قبلا گزارش کرديم که ايمني درماني براي استفاده در بيماران مبتلا به سرطان و کوويد-۱۹ بي خطر است، اما اين يافته‌ها اطلاعات بيشتري در مورد درمان‌هاي ضد سرطاني براي بيماران ارائه مي‌دهد که نشان مي‌دهد ايمني درماني و مصرف داروهاي تضعيف کننده سيستم ايمني با هم، ممکن است منجر به بدتر شدن وضعيت بيمار شود. تحقيقات بيشتري براي تاييد اين يافته‌ها نياز است و ما همچنان به بررسي تأثير همه گيري اين بيماري بر اين گروه از بيماران خواهيم پرداخت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar