برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نقص ژنتیکی قلب ارتباطی به کرونا ندارد

منبع
سيناپرس
بروزرسانی
نقص ژنتیکی قلب ارتباطی به کرونا ندارد

سيناپرس/يافته هاي جديد پژوهشگران نشان مي دهد نقص مادرزادي قلب با علائم شديد کوويد ۱۹ ارتباط ندارد. در حقيقت اگر فردي با نقص قلبي متولد شده باشد ، خطر ابتلا به علائم متوسط يا شديد کرونا در آن ها کمتر از حد انتظار است.
 
از زمان ابتلا به بيماري همه گير کرونا ، دانشمندان تلاش کرده اند بفهمند چه بيماري هايي خطر ابتلا به عوارض اين بيماري را در فرد افزايش مي دهد. تاکنون مشخص شده عوارضي همچون ديابت ، فشار خون بالا ، بيماري هاي کليوي و قلبي و برخي ديگر از بيماري هاي زمينه اي ممکن است خطر تاثيرات جانبي کرونا را افزايش دهد. با اين حال ، در مورد شرايط نقص در هنگام تولد مانند بيماري مادرزادي قلب برخي از سردرگمي ها وجود دارد.

بر اساس مطالعه اي که روي بيش از ۷ هزار بيمار انجام شد، مشخص شد که افراد متولد شده با نقص قلب کمتر از حد انتظار خطر ابتلا به علائم متوسط يا شديد کوويد ۱۹ را داشتند. طبق بررسي هاي مرکز کنترل و پيشگيري از بيماري ها در  ايالات متحده ، نقايص مادرزادي قلب که در برخي افراد از بدو تولد وجود دارد و مي تواند بر ساختار قلب کودک و نحوه عملکرد آن تأثير بگذارد، ارتباطي با افزايش احتمال مرگ ناشي از کرونا ندارد.
اين موضوع از آن جهت داراي اهميت است که  در طول دوره همه گيري کوويد ۱۹ ، شواهد نشان داده است که افراد مبتلا به بيماري قلبي در معرض خطر بيشتري هستند. تا کنون تأثير عفونت اين ويروس روي افراد داراي نقص مادرزادي قلب ، که به طور کلي جوان تر از افراد مبتلا به بيماري هاي قلبي بزرگسال هستند ، ناشناخته بود.
در اين مطالعات، محققاني از کالج پزشکان و جراحان دانشگاه کلمبيا در نيويورک دريافتند که اگرچه در ابتداي همه گيري ، بسياري از اين بيم داشتند که بيماري مادرزادي قلب به اندازه بيماري قلبي عروقي بزرگسالان يک عامل خطرناک براي بيماران کرونايي باشد، اما بررسي هاي بعدي نشان داد تعداد کم بيماران قلبي مادرزادي که براي کوويد ۱۹ نياز به بستري شدن در بيمارستان داشتند و نتايج نسبتاً خوب اين بيماران يک عامل قابل توجه به شمار مي رود.
در نتيجه اين مطالعات مشخص شد در فاصله ماه هاي مارس تا ژوئن امسال (سه ماه بهار)  فقط  ۵۳ بيمار مادرزادي قلب  شامل ۴۳ فرد بزرگسال و ۱۰ کودک يعني کمتر از هشت دهم درصد  بيماران بستري شده در مرکز عوارض  قلب مادرزادي کلمبيا   با علائم شديد کرونا به پزشک خود مراجعه کردند.

بررسي ساير آمارهاي مرتبط با بيماران کرونايي نشان دهنده يک جنبه جالب توجه ديگر از اين يافته بود زيرا بيشتر بيماران داراي عوارض قلبي مادرزادي علائم کروناي خفيف داشتند.بر اين اساس بيش از 80 درصد اين بيماران علائم خفيفي داشتند. مطالعه ديگري که در همان دوره در مرکز پزشکي ايروينگ دانشگاه کلمبيا انجام شد ، نشان داد که تقريباً 22 درصد بيماران بستري در بيمارستان از کل بيماران به شدت بيمار مي شوند و حدود يک سوم اين بيماران فوت مي کنند.

شرح کامل اين پژوهش و يافته هاي به دست آمده از آن در آخرين شماره  مجله تخصصي JAHA منتشر شده و در اختيار محققان قرار دارد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره