برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مقابله با سرطان پروستات با چای سبز دستکاری شده

منبع
مهر
بروزرسانی
مقابله با سرطان پروستات با چای سبز دستکاری شده

مهر/ ابزار دستکاري ژنتيک CRISPR/Cas۹ توانسته با ايجاد تغييراتي در دي ان اي سلول‌هاي سرطاني کارايي خود براي مقابله با سرطان را نشان دهد. اما انتقال اين ابزار به درون بدن بدون هشيار کردن تومورهاي سرطاني کار ساده اي نيست.

محققان استراليايي براي حل اين مشکل ابزار يادشده را در درون چارچوب‌هاي آلي فلزي يا ماف مخفي کرده و آن را در درون چاي سبز قرار دادند و از اين روش براي از کار انداختن ژن‌هاي کليدي عامل تکثير سلول‌هاي سرطان پروستات استفاده کردند.

اين روش ماهيت تهاجمي اندکي دارد و باعث مي‌شود به شيوه‌اي ساده و کم هزينه بتوان براي مقابله با سلول‌هاي سرطاني اقدام کرد. همچنين بدين شيوه مي‌توان به سادگي براي انتقال حجم زيادي از ابزار دستکاري ژنتيک CRISPR/Cas۹ به درون بدن اقدام کرد.

بررسي‌ها نشان مي‌دهد چارچوب‌هاي آلي فلزي به خوبي ابزار دستکاري ژنتيک CRISPR/Cas۹ را در درون خود جابجا مي‌کنند و تنها با استفاده از يک قاشق چاي سبز مي‌توان براي مقابله با کل سلول‌هاي سرطان پروستات اقدام کرد. کاهش درد و رنج مبتلايان به اين نوع سرطان نيز مزيت ديگر آن است. بررسي‌ها نشان مي‌دهد با استفاده از اين روش درماني مقدار سلول‌هاي سرطان پروستات در بدن بيماران در عرض ۲۴ ساعت تا ۶۶ درصد کاهش مي‌يابد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar