برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

«جداسازی»؛ داستان انسان‌هایی که برده‌ مدرن می‌شوند

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
«جداسازی»؛ داستان انسان‌هایی که برده‌ مدرن می‌شوند

آخرین خبر/ اگر کابوس‌ها زنده شوند چه می‌شود؟ شاید در بی‌خبری کابوس‌هایی را زندگی کرده باشیم و حواس‌مان نبوده. هر داستانی می‌تواند روایتی متفاوت و نمادین از زندگی واقعی ما باشد. از کابوس‌هایی که داریم، از رویاها، از دردها و ناکامی‌ها و... به ما یادآوری می‌کند وقتی در دل یک اتفاق بد هستیم، آن‌چنان متوجه ابعادش نمی‌شویم. سریال «جداسازی» که محصولی‌ است از «اپل تی‌وی پلاس» و به‌کارگردانی بن استیلر بازیگر معروف هالیوودی، روایتی است مخوف و آخرالزمانی از زندگی ما، از به برده کشیده شدن آدم‌ها، از بلایی که دغدغه نان و معاش بر سر شخصیت و هویت ما می‌آورد و روایتی است داستانی از زندگی خیلی‌ها. سریال با درامی پرکشش و معمایی و ترکیبش با ژانر علمی و تخیلی، به‌ ما نشان می‌دهد در چه دنیای مخوف و کابوس‌واری زندگی می‌کنیم و بی‌خبریم. با «آخرین خبر» باشید برای معرفی پدیده تامل‌برانگیز دنیای سریال و سرگرمی در سال 2022 ، با امتیاز 8.7 از imdb و 97 درصد از روتن تومیتوز. (برای تماشای سریال کلیک کنید)

ما انسانیم نه برده‌های مدرن 

سریال در یک اتاق جلسه رسمی و تمیز شروع می‌شود. جایی که یک زن به‌هوش می‌آید بدون‌ این‌ که چیزی را به‌ خاطر داشته باشد. از آن‌ طرف مردی را در حال گریه می‌بینیم. اشک‌هایش را پاک می‌کند و به محل کار قدم می‌گذارد. در چند لحظه شخصیت‌ او از مردی احساسی، به یک کارمند خشک و رسمی تبدیل می‌شود. در ادامه می‌فهمیم مرد و زن هر دو کارمندان یک شرکت بزرگ هستند. شرکتی که با تفاهم‌نامه بین خودش و  کارمندان، حافظه آن‌ها را برای 8 ساعت پاک می‌کند. آن‌ها درگیر فرآیند «جداسازی» هستند. این‌طور که 8 ساعت در محل کار هیچ‌چیز راجع به خودشان و خانواده‌شان به‌ خاطر نمی‌آورند. بیرون از محل کار هم هیچ‌ چیزی راجع به شغل‌شان نمی‌دانند. محل کار یک دفتر شیک و ساده است، با فن‌آوری‌های ساده‌ای که انگار مربوط به چهل سال قبل است. کارمندان بخش تحلیل داده با هیچ‌یک از کارمندان بخش‌های دیگر ارتباط ندارند. افسانه‌ها و اشعار زیادی درباره بنیانگذاران شرکت شنیده‌اند. اما نمی‌دانند مشغول چه‌کاری هستند؟ برای چه‌کسی؟ به‌نفع چه‌کسی و با چه هدفی؟ (برای تماشای سریال کلیک کنید)

چرا سریال مهم است؟

با یک اثر علمی‌ تخیلی از جنس «وست ورلد» طرف نیستید. فضای سرد حاکم بر شهر، فضای خط‌کشی شده و عجیب حاکم بر شرکت، موسیقی متن، طراحی صحنه خانه شخصیت‌ها، بازی‌های درونگرا و... همه به مخاطب نشان می‌دهد با اثری مواجه است که قرار است ذهن را قلقلک دهد. هدف ما از کار چیست؟ در ازای گذران زندگی، چقدر معنادار بودن شغل برایمان مهم است؟ چقدر مهم است که کاری انجام دهیم که هم درآمد داشته باشد و هم نفعی برای جامعه؟ چه‌مقدار در جریان کار مختاریم؟ چگونه باید تعادل بین زندگی و کار را برقرار کنیم؟ شغل ما چقدر ما را اسیر افسانه و اسطوره می‌کند؟ شغل باید در راستای معنایی باشد که به زندگی می‌دهیم؟ سریال به‌مرور بسیاری از این سئوال‌ها را در ذهن ما ایجاد می‌کند. شاید خیلی از ما قبل از تماشای این سریال درگیر این‌چنین سئوالاتی نشده باشیم و حالا سریال با زبان نمادین و داستانی متفاوت می‌خواهد چند تلنگر به ما بزند. شاید به‌جای کار، درگیر یک کابوس همیشگی هستیم. (برای تماشای سریال کلیک کنید)

چرا داستانش جذاب است؟

تماشای قسمت اول سریال و قرار گرفتن در اتمسفری سرد و وهم‌آلود آن کمی حوصله می‌خواهد. سریال به‌ازای خراب شدن فضاسازی، حاضر نیست به مخاطبش باج بدهد، برای همین با حوصله داستان را جلو می‌برد و اگر حوصله کنید ناگهان در آن غرق می‌شوید. سریال در حقیقت با قسمت اول یک موج بلند برای غرق کردن شما نمی‌فرستد، بلکه مثل باتلاق عمل می‌کند و به‌ خودتان می‌آیید و می‌بینید درگیر داستان و مفاهیمش شده‌اید. در آن شرکت چه می‌گذرد؟ چرا کارمندان حق دیدن هم و سرک کشیدن به بقیه بخش‌ها را ندارند؟ فرآیند جداسازی خاطرات برگشت‌پذیر است؟ چرا شخصیت اصلی حاضر شده در ازای روزی 8 ساعت فراموش کردن مرگ همسرش، به‌نوعی روحش را به شرکت بفروشد؟ چرا شغل‌ها ممکن است بین شخصیت فرد در زندگی معمولی و شخصیت کاری‌اش تفاوت ایجاد کند؟ چرا هیچ‌کس نمی‌تواند به‌ خود واقعی‌اش در دنیای بیرون هشداری بدهد؟ چرا شخصیت‌های کاری در این دنیای عجیب اسیر می‌شوند؟ همه این سئوالات چنان ذهن شما را درگیر می‌کند که بعد از هر قسمت، به‌رغم خستگی زیاد ترجیح می‌دهید سراغ قسمت بعدی بروید. حتی ممکن است به‌نوعی خودتان را بخشی از این دنیا فرض کنید. به‌خصوص این‌ که دنیای سرد و تباه سریال نمادی از زندگی واقعی است. البته که باید انتظارتان مطابق جهت‌گیری داستانی، ریتم و محتوای سریال باشد تا از آن لذت ببرید. راستی  استقبال جهانی از این سریال باعث شد فصل دوم آن‌ هم تمدید شود. نکته مهم این‌ که سریال هیچ نوع ممیزی خاصی ندارد و نسخه پیشنهادی ما تفاوتی با نسخه اصلی ندارد.

>>> لینک تماشای رایگان سریال با زیرنویس فارسی

نکته 1: برای تماشای فیلم با اینترنت همراه نیازی به خرید اشتراک ندارید. (حجم مصرفی شما تمام بهاء می‌شود). فقط کافی است برای تماشای بهتر آخرین خبرتان را به روز کنید.  
نکته 2: اگر می‌خواهید با تلویزیون هوشمند فیلم تماشا کنید کافی‌ست اینترنت همراه را روی تلویزیون هات‌اسپات کنید و «آخرین خبر» را در مرورگرتان جست‌وجو کنید.
نکته 3: اگر هم از اینترنت خانگی استفاده می‌‌کنید می‌توانید با کمترین قیمت ممکن یک اشتراک بگیرید. در این حالت حجم اینترنت مصرفی شما نیم بهاء خواهد بود. 

برای تماشای فیلم و سریال‌های بیشتر به بخش «سینما و چهره» آخرین خبر بروید. این پیشنهادها را هم از دست ندهید:





.

.

.

.

.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar