ايسنا/ يک عضو هيات رييسه کميسيون اصل ۹۰ مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه «بر اساس مطالعات صورت گرفته در پرونده سقوط هواپيماي تهران ـ ياسوج شرکت آسمان، عوامل اوليه و اصلي سقوط مسائلي غير از خطاي خلبان بوده است» گفت که گزارش جمعبندي اين سانحه به زودي به صحن علني مجلس ارائه ميشود.
بهرام پارسايي با بيان اينکه «کميسيون اصل ۹۰، ۲۵ ارديبهشت نشستي را با حضور وزير راه و مسئولين مربوطه از سازمان هواپيمايي و شرکت فرودگاهها و کميته بررسي سانحه داشت» اظهار داشت: ما يکسري مکاتباتي داشتيم که جواب مشخصي دريافت نکرديم و عليرغم صراحت قانون و همينطور تاکيد وزير محترم راه مبني بر تسريع در ارسال مدارکي که کميسيون درخواست کرده متاسفانه با گذشت دو ماه يا جواب نگرفتهايم و يا تعدادي از جوابها با استعلام کميسيون غيرمرتبط است.
وي با بيان اينکه «طبق قانون، عدم پاسخگويي به مکاتبه کميسيون اصل ۹۰ و يا پاسخ غيرمرتبط جرم تلقي ميشود» تصريح کرد: کميسيون اصل ۹۰ پيگير اين موضوع بوده و در صورت ادامه اين روند نسبت به معرفي اين افراد به دستگاه قضايي اقدام خواهد کرد.
نماينده مردم شيراز در مجلس با بيان اينکه «کميسيون اصل ۹۰ مصمم پيگير جمع آوري اطلاعات و تکميل پرونده حادثه سقوط هواپيماي تهران ـ ياسوج است و نتيجه نهايي در قالب گزارشي به صحن علني مجلس ارائه ميشود»، يادآور شد: ما قطعا اطلاعات دقيقي را در اختيار قضات پرونده خواهيم گذاشت تا مسير اين پرونده با اطلاعات کاملتري طي شود.
پارسايي اظهار کرد: پيش از اين ميخواستند خلبان هواپيماي تهران ـ ياسوج را مقصر اصلي اين حادثه جلوه دهند اما خوشبختانه رويه عوض شد، ما مستندات کاملي داريم که دلايل سقوط را مشخص ميکند و روشن است که عامل اوليه سقوط، خلبان نبوده است اگرچه خلبان ميتواند به عنوان عامل ثانويه درصدي مقصر باشد اما عوامل اصلي تخلفات ديگري است که ربطي به خلبان ندارد و رعايت هر کدام از آن اصول صد در صد ميتوانست مانع اين سانحه دلخراش شود.
اين عضو هيات رييسه کميسيون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به تغييرات صورت گرفته در رياست شرکت هواپيمايي آسمان، اين تغييرات را اميدوارکننده ندانست و گفت: استعفاي رييس شرکت هواپيمايي آسمان چندين ماه بعد از سقوط هواپيماي تهران ـ ياسوج در صورتي ميتوانست اميد بخش و اثرگذار باشد که فردي خارج از تيم قبلي که سهل انگاري آنها از عوامل اصلي سقوط بود جايگزين ميشد نه مدير فني شرکت که عدم اجراي مکاتبات و امريه صادر شده از سوي شرکت ATR توسط ايشان يکي از دلايل اصلي سقوط هواپيما بوده است.
وي با اشاره به سانحه چند روز گذشته هواپيماي ATR تهران ـ رشت، اظهار کرد: اگر همين اتفاق در مسير تهران ـ ياسوج رخ ميداد به دليل ارتفاعات آن منطقه ميتوانست منجر به سانحه دلخراش ديگري شود که خوشبختانه اين حادثه به خير گذشت.
همراهان عزيز، آخرين خبر را بر روي بسترهاي زير دنبال کنيد:
آخرين خبر در سروش
http://sapp.ir/akharinkhabar
آخرين خبر در ايتا
https://eitaa.com/joinchat/88211456C878f9966e5
آخرين خبر در بله
https://bale.ai/invite/#/join/MTIwZmMyZT
آخرين خبر در گپ
https://gap.im/akharinkhabar
بازار