طرح توقیف خودروهای بدهکار در ایستگاه شهرداری
ايسنا/ مشاور معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري گفت: خودروهايي که زمينهساز ترافيک و آلودگي هوا شوند و غيرقانوني تردد کنند و عوارض را که حق همه شهروندان است پرداخت نکنند، قطعا مستحق توقيف هستند. علي پيرحسينلو در واکنش به ترديدهاي مطرحشده در خصوص توقيف خودروهايي که بدهي عوارض آنها به يک ميليون تومان رسيده است، تصريح کرد: کساني که بدون شارژ حساب شهروندي و اخذ مجوز روزانه در محدوده طرح ترافيک تردد داشتهاند، به معناي اين است که ورود آنها خلاف بوده و طبق قانون به ازاي هر ساعت تردد در طرح بايد 20 هزار تومان جريمه شوند. وي افزود: بدهي عوارض بالاي يک ميليون تومان هم نشان ميدهد اين افراد بهطور متوسط بيش از ۵۰ روز تردد غيرمجاز داشتهاند و طبعا مشمول يک ميليون تومان جريمه نيز هستند که بر اين مبنا طبق قانون، پليس راهور بايد نسبت به اعمال قانون و توقيف آنها اقدام کند. ضمن آنکه خودروهاي داراي تخلفات مکرر که با ايجاد ترافيک و آلودگي هوا موجب ضرر و زيان به ساير شهروندان ميشوند نيز ميتوانند توسط پليس توقيف شوند. البته ما اميدواريم که شهروندان در فرصت داده شده با قانونمداري و پرداخت بدهي خود مانع ارسال ليست خودروهاي بدهکار به پليس شوند ولي در هر صورت ما از حقوق عامه مردم نميتوانيم گذشت کنيم و مطمئنا با معدود خودروهايي که حاضر به اجراي قانون نباشند برخورد خواهيم کرد. پيرحسينلو تاکيد کرد: شهرداري هم از ابتداي اجراي طرح ترافيک جديد به دنبال اين بوده که عموم شهروندان را به رفتار قانوني تشويق کند. آموزههاي قرآني به ما ميگويند بايد بين خوب و بد و درست و غلط فرق گذاشت. نميتوان انتظار داشت کساني حق ديگران را تضييع کنند و بر ترافيک و آلودگي هواي شهر بيافزايند و رنجي را بر ديگران تحميل کنند بدون اينکه تاوان آن را بدهند. مشاور معاون شهردار تهران در پايان گفت: اگر واقعا بنا باشد ترافيک و آلودگي هواي تهران مهار شود و شهر از اين مشکلات روزافزون خلاصي يابد، بايد قانون براي همه يکسان باشد و در اجراي آن هم جديت داشته باشيم. ما اين جديت را در اجراي طرح ترافيک جديد و پيگيري اجراي طرح کاهش آلودگي هوا کاملا نشان داديم و مطمئنيم که نهادهاي مختلف از جمله دولت و پليس هم در اين زمينه حامي و همراه شورا و شهرداري تهران خواهند بود.