توصیههای پلیس درمورد سرویس مدارس
ايسنا/ معاون اجتماعي و فرهنگ ترافيک پليس راهور ناجا تاکيد کرد: رانندگان سرويس مدارس بايد افراد بدون سوءپيشينه کيفري و عدم اعتياد به موادمخدر و داروهاي روان گردان باشند . سرهنگ عين الله جهاني با اشاره به آغاز سال تحصيلي جديد، گفت: باتوجه به شروع سال تحصيلي جديد ، آينده سازان کشور عزيزمان با شور و شوق وصف ناشدني در مسير رفت و برگشت آموزشي قرار مي گيرند و از اين رو رفت و آمد ايمن و به دور از حادثه دانش آموزان از اهميت ويژه اي براي پليس راهور برخوردار است. وي در خصوص سرويس مدارس به والدين توصيه کرد: فرزند خود را به هر فرد يا وسيله هاي متفرقه نسپارند و حتما با ثبت نام در سامانه "سپند" نسبت به انتخاب راننده خودرو با هماهنگي شهرداري ها و آموزش و پرورش اقدام کنند. معاون اجتماعي و فرهنگ ترافيک پليس راهور ناجا خاطرنشان کرد: مقررات ، بخصوص آيين نامه حمل و نقل دانش آموزي مويد آن است که سازمان هاي ذيربط در انتخاب خودرو و راننده براي سرويس هاي مدارس دقت هاي لازم را مبذول دارند ، گواهي سلامت رانندگان سرويس دانش آموزي که براي مدت يکسال توسط شهرداري ها صادر مي شود نيز بسيار مهم است. جهاني ادامه داد: برابر آيين نامه، رانندگان سرويس مدارس بايد افراد بدون سوءپيشينه کيفري و عدم اعتياد به موادمخدر و داروهاي روان گردان باشند و از طرفي در زمان انعقاد قرارداد ، موسسات حقوقي و شخصي با مدارس، موضوع رعايت ظرفيت مي بايست کاملا رعايت شود ، بطوري که براي سواري با ظرفيت چهارنفر، نبايد تعداد بيشتري براي جابجايي محول نشود. وي با اشاره به نقش همياران پليس در کاهش تصادفات رانندگي، گفت: بر اساس پژوهشهاي انجام شده، همياران پليس 18درصد در کاهش تصادفات رانندگي موثر بوده اند بنابراين از دانش آموزان مي خواهيم به عنوان همکاران ما در داخل خودروها ، اولا خودشان نکات ايمني لازم را رعايت کنند و ثانيا اگر تخلفاتي نظير صحبت با تلفن همراه و نبستن کمربند ايمني، خوردن و آشاميدن، يا استعمال دخانيات و ... را شاهد بودند، مودبانه و محترمانه به راننده تذکر دهند. براساس اعلام سايت پليس، معاون اجتماعي و فرهنگ ترافيک پليس راهور ناجا گفت: رانندگان سرويس مدارس، معلمان کلاس سيار ترافيک هستند و نقش آنان در تعليم مقررات راهنمايي و رانندگي به دانش آموزان بسيار حائز اهميت است چرا که کودکان چشماني بينا و گوش هاي تيزي دارند و بخش عمده اي از يادگيري آنان در مسير رفت و برگشت در مدرسه و منزل شکل مي گيرد.