فرصت دوباره به دانشآموزان برای دریافت کتب درسی
فارس/ سازمان پژوهش و برنامهريزي آموزشي در اطلاعيهاي، راههاي دريافت کتاب درسي دانشآموزان را تشريح کرد. سازمان پژوهش و برنامهريزي آموزشي در اطلاعيهاي، راههاي دريافت کتاب درسي دانشآموزان را تشريح کرد. طبق اعلام دفتر نظارت بر نشر و توزيع مواد آموزشي، ملاک توزيع کتاب درسي، ثبتنام دانشآموز توسط مدرسه در سامانه سناد و سپس ثبت سفارش کتاب درسي (سفارش گروهي يا فردي) در سامانه فروش و توزيع مواد آموزشي است. اگر دانشآموزي به هر دليل موفق به دريافت کتاب درسي نشده است بايد فرآيند زير را پيگيري کند: 1- مراجعه به مدرسه براي ثبتنام 2- ثبتنام در سامانه سناد توسط مدرسه 3- ثبتنام در سامانه فروش و توزيع مواد آموزشي (يادآور ميشود در صورتي که کتاب درسي براي دانشآموز، در سامانه ثبتنام شده باشد و پايه يا رشته تحصيلي و يا محل تحصيل وي تغيير کرده باشد، ضرورت دارد اصلاح سفارش انجام پذيرد تا صدور حواله از منطقه به مدرسه امکان پذير شود). 4- ارسال کتاب از منطقه به مدرسه 5- تحويل کتاب به دانشآموز از طريق مدرسه مديران مدارس موظف هستند تمامي دانشآموزان حاضر در مدرسه را در سناد ثبتنام نمايند (مدرسه نبايد دانشآموز ثبت نام نشده، در سناد داشته باشد)، همچنين تعداد دانشآموزان بدون سفارش کتاب درسي هر مدرسه در سامانه فروش و توزيع مواد آموزشي بايد صفر باشد. مدارس بايد وضعيت کتاب درسي هر يک از دانشآموزان مدرسه را کنترل کنند و در صورت نياز سريعاً نسبت به ثبتنام کتاب درسي در سامانه فروش و توزيع مواد آموزشي اقدام و جهت دريافت کتاب درسي جاماندهها از منطقه پيگيري کنند. مسؤوليت حسن تحويل کتاب درسي به دانشآموزان بر عهده مديران آموزش و پرورش مناطق و مديران مدارس است.