آمار عجیب از آزار مسافران و رانندگان شرکت تاکسی اینترنتی آمریکایی
ايسنا/ شرکت اوبر براي اولين بار گزارشي در مورد آزار مسافران و رانندگان خود در آمريکا منتشر کرده است. طبق اين آمار طي دو سال نزديک به ۶۰۰۰ مورد آزار و تعرض به مسافران و رانندگان در آمريکا گزارش شده است. شرکت اوبر به تازگي گزارشي ۸۴ صفحهاي درباره موارد آزار مسافران و رانندگان خود منتشر کرد. اين نخستين بار است که اين شرکت آمريکايي دست به چنين کاري زده است. اوبر (Uber) يک سرويس همسفري آنلاين است. اپليکيشن تلفن هوشمند به طور خودکار مسافران را با نزديکترين راننده مرتبط ميکند و موقعيت مسافر را به راننده ميفرستد. گزارش امنيتي شرکت اوبر که اکنون منتشر شده است، بازه زماني ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ ميلادي را دربرميگيرد. در اين گزارش از نزديک به ۶۰۰۰ مورد آزار مسافران و رانندگان اوبر سخن رفته که در ۴۶۴ مورد از اين آزارها، تجاوز صورت گرفته است. طبق اين گزارش در اين دو سال ۱۹ نفر در آمريکا در پي ضرب و شتم جان خود را از دست دادند. هشت نفر از آنها مسافر، هفت نفر راننده و چهار نفر نيز افرادي ثالث بودهاند. طبق گزارش اوبر اکثر قربانيان اين آزارها مسافران زن و در هفت درصد موارد نيز رانندگان اوبر بودهاند. شرکت اوبر در عين حال در گزارش خود تأکيد ميکند که در دو سال مزبور مجموعا ۲.۳ ميليارد مورد مسافرکِشي توسط اين شرکت به ثبت رسيده و اين امر در ۹۹.۹ درصد موارد نيز بدون مشکل انجام گرفته است. اوبر اخيرا در تلاش براي ايجاد و استفاده از ابزارهايي بوده که امنيت مسافران و رانندگان را افزايش ميدهد. براي نمونه نزديک به يک ميليون متقاضي که قصد داشتند به عنوان راننده براي اوبر فعاليت کنند در آزمونهاي لازم رد شدند. به گزارش دويچهوله، افزون بر اين ۴۴ هزار راننده نيز در جريان بازبيني و بررسيهاي مجدد از فهرست رانندگان اوبر حذف شدهاند. شرکت اوبر که ۱۰ سال پيش تأسيس شد و مقر آن در سانفرانسيسکو است، در چندين کشور جهان فعاليت دارد.