برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تداوم بارش‌های تابستانه در هفته جاری

منبع
ميزان
بروزرسانی
تداوم بارش‌های تابستانه در هفته جاری

ميزان/ کارشناس سازمان هواشناسي به تشريح آخرين وضعيت آب و هوايي سراسر کشور پرداخت.

امين حسين نقشينه درباره آخرين وضعيت آب و هوايي در سراسر کشور گفت: امروز دوشنبه ۳۰ تيرماه براي جنوب سيستان و بلوچستان و ارتفاعات استان‌هاي اردبيل، قزوين، البرز، تهران و ارتفاعات زاگرس مرکزي رشد ابر و بارش‌هاي پراکنده را پيش‌بيني مي‌کنيم.

وي ادامه داد: از بعدازظهر فردا و فرداشب در شمال آذربايجان غربي و آذربايجان شرقي و اردبيل افزايش ابر و بارش‌هاي پراکنده را پيش‌بيني مي‌کنيم.

اين کارشناس سازمان هواشناسي تصريح کرد: در روز چهارشنبه و پنج شنبه در شمال غرب، سواحل درياي خزر، گيلان، مازندران، ارتفاعات زنجان، قزوين و البرز و تهران رگبار باران را خواهيم داشت که اين مساله با احتمال رعد و برق و وزش شديد باد موقتي نيز همراه خواهد بود.

وي با بيان اينکه درياي خزر در روز چهارشنبه و پنج شنبه مواج و متلاطم خواهد بود، اظهار کرد: کاهش دماي ۴ تا ۶ درجه‌اي براي سواحل درياي خزر پيش‌بيني مي‌کنيم و در روز جمعه نوار شمالي کشورمان بارش پراکنده را خواهد داشت.

اين کارشناس سازمان هواشناسي خاطرنشان کرد: از امروز انتظار داريم تا آخر هفته در ساعات بعدازظهر در جنوب سيستان و بلوچستان و شرق هرمزگان با افزايش ابر و گاهي رگبار به همراه وزش شديد باد موقتي رخ دهد. اين پديده در منطقه شرقي کشورمان در منطقه زابل مي‌تواند همراه با گرد و خاک هم باشد.

وي با بيان اينکه در آخر هفته شرق درياي عمان مواج و متلاطم خواهد بود، تصريح کرد: فردا بيشينه در تبريز به ۴۰ درجه مي‌رسد، اما در روز‌هاي آينده با کاهش نسبي دما مواجه خواهيم شد. براي رشت هم بيشينه دما به ۳۶ درجه سانتيگراد مي‌رسد که اين مساله در آخر هفته به ۲۶ تا ۲۷ درجه سانتيگراد مي‌رسد.

اين کارشناس سازمان هواشناسي در تشريح وضعيت آب و هوايي تهران هم خاطرنشان کرد: البته آسمان تهران امروز نيمه ابري خواهد بود که بيشنيه دما در آن به ۳۸ درجه سانتيگراد مي‌رسد و فردا هم با چنين وضعيتي روبه‌رو خواهيم بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar