برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

برنامه حج و زیارت برای سفرهای ارزان قیمت به عتبات عالیات

منبع
مهر
بروزرسانی
برنامه حج و زیارت برای سفرهای ارزان قیمت به عتبات عالیات

مهر/ رئيس سازمان حج و زيارت در خصوص سفرهاي ارزان قيمت عتبات عاليات گفت: يکي از اقداماتي که هم اکنون در حال پيگيري آن هستيم اين است که بتوانيم ارز را به نوعي پيگيري و تأمين کنيم تا هزينه زيارت براي زائران ما کاهش پيدا کند.

عليرضا رشيديان با اشاره به اينکه تلاش ما اين است که هزينه زيارت عتبات عاليات براي مردم گران نشود، گفت: به دنبال اين هستيم تا با تأمين ارز ، هزينه سفر به سوريه کاهش پيدا کند.
وي افزود: در خصوص سوريه، مصوبه‌اي از شوراي عالي حج و زيارت گرفتيم و به دنبال اين هستيم تا از محل مطالبات جمهوري اسلامي ايران از دولت سوريه بتوانيم بخشي از هزينه‌هاي ارزي سفر زيارتي هموطنان به سوريه را تأمين کنيم و اگر اين موضوع اجرايي و عملياتي شود، نرخ ارز سفرهاي زيارتي سوريه بسيار ارزان‌تر خواهد شد.

رئيس سازمان حج و زيارت تاکيد کرد: براي سفر عتبات متفاوت است و يکي از اقدامات ديگري که پيگيري مي‌کنيم اين است که پکيج‌هاي زيارتي را متنوع کنيم تا اقشار مختلف جامعه بتوانند با هر نوع درآمدي که دارند به زيارت عتبات عاليات مشرف شوند.

رشيديان تصريح کرد: ما تمام تلاش خود را مي‌کنيم براي اين گروه از جامعه زمينه ارائه خدمات را به طور شايسته فراهم کنيم، به همين دليل اگر کسي توانايي مالي ندارد و مي‌خواهد با گروه‌هاي ارزان قيمت به زيارت عتبات اعزام شود، بايد بسته‌هاي سفر ارزان قيمت را با مراکزي مانند حسينيه‌ها فراهم کنيم و همچنين شرايط استفاده از حمل و نقل ارزان قيمت را نيز ايجاد کنيم.

وي گفت: همچنين به دنبال اين هستيم تا از ظرفيت خيرين و کمک آنها براي افرادي که بضاعت مالي ندارند نيز بهره‌مند شويم. همچنين براي بيمه و درمان آنها نيز تسهيلاتي فراهم کنيم تا هزينه مازادي را پرداخت نکنند.

رئيس سازمان حج و زيارت در خصوص ارائه ارز دولتي براي عتبات عاليات، خاطرنشان کرد: استفاده از ارز دولتي براي سفرهاي عتبات عراق امکانپذير نيست چرا که شرايط فعلي کشور اجازه اين کار را نمي‌دهد و حتي براي اربعين هم که پيگيري کرديم، متأسفانه موفق نشديم و مي‌دانيم در اين شرايط اولويت‌هايي براي زندگي روزمره مردم وجود دارد و نمي‌خواهيم به دولت فشار بياوريم.

وي ادامه داد: اما تلاش ما اين است که زيارت را براي استفاده همه اقشار جامعه گران نکنيم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar