logo

«کرونا» قصد کوتاه آمدن ندارد؛ آمار فوتی‌های روزانه همچنان بالای 200 نفر

منبع
ايسنا
بروزرسانی

ايسنا/ سخنگوي وزارت بهداشت از شناسايي ۲۵۴۸ مورد جديد کوويد-۱۹ در کشور خبر داد و گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۶ بيمار کوويد۱۹ جان خود را از دست دادند.

دکتر سيماسادات لاري گفت: از ديروز تا امروز ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معيارهاي قطعي تشخيصي، دو هزار و ۵۴۸ بيمار جديد مبتلا به کوويد۱۹ در کشور شناسايي شد که  يک هزار و ۶۷ نفر از آنها بستري شدند.
وي گفت: مجموع بيماران کوويد۱۹ در کشور به ۳۰۶ هزار و ۷۵۲ نفر رسيد.
سخنگوي وزارت بهداشت افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۶ بيمار کوويد۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان اين بيماري به ۱۶ هزار و ۹۸۲ نفر رسيد.
وي گفت: خوشبختانه تا کنون ۲۶۵ هزار و ۸۳۰ نفر از بيماران، بهبود يافته و يا از بيمارستانها ترخيص شده اند.
لاري گفت: ۴۰۱۱ نفر از بيماران مبتلا به کوويد۱۹ در وضعيت شديد اين بيماري تحت مراقبت قرار دارند.
به گفته وي، تا کنون دو ميليون و ۴۸۲ هزار و ۵۵۳ آزمايش تشخيص کوويد۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوي وزارت بهداشت افزود: استانهاي تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربايجان شرقي، اردبيل، اصفهان، البرز، ايلام، خراسان رضوي، کرمان، خراسان شمالي، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعيت قرمز قرار دارند.
وي همچنين گفت: همچنين استانهاي آذربايجان غربي، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختياري، زنجان، همدان، کهگيلويه و بوير احمد، مرکزي، يزد، گيلان و قم  هم در وضعيت هشدار قرار دارند.

لاري درباره وضعيت قرمز استان سمنان و همچنين وضعيت هشدار در استان يزد گفت: در استان سمنان اسفند ماه سال گذشته خيز قابل توجه در موارد بستري و ابتلاي ناشي از کوويد ۱۹ را در اغلب شهرستانهاي اين استان شاهد بوديم که از فروردين سال جاري مانند ساير استانها با رعايت پروتکلها موارد ابتلا و بستري کاهش قابل ملاحظه اي داشت، اما از نيمه خردادماه مجددا شاهد افزايش موارد ابتلا و بستري روزانه در اغلب شهرستانهاي اين استان به ميزان بيش از دو برابر را هستيم. در حال حاضر هم پنج شهرستان اين استان در وضعيت قرمز هستند و شيب موارد بستري در شهرستاهاي شرق استان مثل شاهرود و دامغان روند تندتري دارد. با همکاري مسوولان استاني اعمال محدوديتهاي بيشتر در استان و رعايت پروتکلهاي بهداشتي توسط سمناني ها افزايش يافته است و اميدواريم کاهش موارد ابتلا، بستري و فوت را شاهد باشيم.

وي همچنين درباره استان يزد و وضعيت هشدار در اين استان، گفت: بيماري در اين استان در اسفندماه خيز قابل توجهي داشت و متاسفانه از اواسط خردادماه ۹۹ نمودار بستري روزانه در اين استان مجددا روند صعودي گرفت و موارد ابتلا و بستري طي شش هفته گذشته رشد دو برابري داشت. در حال حاضر پنج شهرستان اين استان در وضعيت قرمز قرار دارند و و موارد بستري در شهرستانهايي نظير يزد، ميبد، تفت و مهريز شيب تندي دارد. متاسفانه رعايت پروتکلهاي بهداشتي در اين استان ققط ۵۵ درصد است و اگر اين درصد با همکاري مردم متدين و فهيم افزايش نيابد، ممکن است طي هفته هاي آينده شاهد قرار گرفتن اين استان در وضعيت قرمز باشيم.

سخنگوي وزارت بهداشت با بيان اينکه، پزشکان، پرستاران، کارورزان، کليه پرسنل مراکز درماني در سراسر کشور شش ماه است که جان بر کف متحمل سختي هاي زيادي شدند و از هيچ کوشي براي نجات بيماران دريغ نکردند، گفت: در اين مدت عده اي از اين جهادگران عرصه سلامت را از دست داديم و عده اي از آنها خود متحمل درد و رنج اين بيماري شدند. بنابراين تنها راه حمايت از مدافعان سلامت، رعايت جدي اصول سه گانه شامل فاصله گذاري فيزيکي، استفاده از ماسک و شستشوي دستها است و اميدواريم با همکاري يکديگر بزودي شاهد شکست زنجيره انتقال بيماري در کشور باشيم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar