برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کرونا را جدی بگیرید؛ هر 8 دقیقه یک فوتی بر اثر ویروس منحوس

منبع
ايرنا
بروزرسانی

ايرنا/ سخنگوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: تاکنون ۳۳۱ هزار و ۱۸۹ نفر در کشور به طور قطعي به ويروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۸۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان اين بيماري به ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر رسيد.

سيما سادات لاري روز سه شنبه درباره آخرين آمار مبتلايان قطعي به ويروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشي از اين ويروس بيان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۱ مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معيارهاي قطعي تشخيصي، دو هزار و ۳۴۵ بيمار جديد مبتلا به کوويد۱۹ در کشور شناسايي شد که هزار و ۲۶۹ مورد بستري شدند. با اين حساب، مجموع بيماران کوويد۱۹ در کشور به ۳۳۱ هزار و ۱۸۹ رسيد.

وي ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۴ بيمار کوويد ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان اين بيماري تاکنون به ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر رسيد.

معاون وزير بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۸۸ هزار و ۶۲۰ نفر از بيماران، بهبود يافته يا از بيمارستان‌ها ترخيص شده‌اند. همچنين ۳۹۸۳ نفر از بيماران مبتلا به کوويد۱۹ در وضعيت شديد اين بيماري تحت مراقبت قرار دارند.

لاري گفت: تاکنون دو ميليون و ۷۳۶ هزار و ۵۱۴ آزمايش تشخيص کوويد۱۹ در کشور انجام شده است.


سخنگوي وزارت بهداشت افزود: استانهاي مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالي، اردبيل، اصفهان، البرز، خراسان رضوي، کرمان، سمنان، آذربايجان شرقي، مرکزي، يزد و گيلان در وضعيت قرمز قرار دارند. همچنين استانهاي فارس، ايلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوين، آذربايجان غربي، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختياري و کهگيلويه و بوير احمد هم در وضعيت هشدار قرار دارند.

وي با اشاره به وضعيت اپيدمي کوويد ۱۹ در استان چهارمحال و بختياري گفت: در استان چهار محال و بختياري در اسفند ۹۸، خيز نسبتا متوسط اپيدمي را تجربه کرديم اما در ارديبهشت مثل بسياري از استانها شاهد افت موارد ابتلا و بستري اين بيماري بوديم اما در خرداد ماه سير صعودي موارد ابتلا و بستري  کرونا در اين استان به وجود آمد به طوري که در دو ماه گذشته تعداد موارد ابتلا و بستري کرونا در اين استان دو برابر شد.

لاري افزود: هم اکنون شيب صعودي موارد ابتلا و بستري کوويد۱۹ در استان چهارمحال و بختياري نگران کننده است. ۵ شهر اين استان در وضعيت قرمز و يک شهر در وضعيت هشدار است و شدت اين بيماري در برخي شهرها مانند بروجن، فارسان، شهرکرد و لردگان شدت بيشتري دارد.

وي ادامه داد: اقدامات موثر کادر بهداشتي و درماني در استان چهارمحال و بختياري براي آموزش همگاني و آشنايي بيشتر مردم با ويروس کرونا و روشهاي پيشگيري و نيز اقدامات موثر در غربالگري و بيماريابي و نيز حساسيت در ايزوله کردن بيماران و قرنطينه اطرافيان آنها نقش مهمي در کنترل اپيدمي در اين استان داشته است به طوري که با همکاري پزشکان و کادر بهداشتي کاهش مراجعه حضوري بيماران به مراکز درماني را در اين استان شاهد هستيم.

سخنگوي وزارت بهداشت گفت: از اوايل ۵۷۵ مورد تخلف از پروتکل هاي بهداشتي در اماکن عمومي و واحدهاي صنفي و صنعتي استان چهارمحال و بختياري به تعزيرات اين استان گزارش شد و ۵۴ واحد متخلف از اين مجموعه پلمب شدند. ۷۲ درصد مردم اين استان از ماسک استفاده مي کنند و ميزان رعايت پروتکل هاي بهداشتي در بانک ها و ادارات دولتي استان چهارمحال و بختياري ۸۹ درصد است. اميدواريم با رعايت بيشتر پروتکل هاي بهداشتي در استان چهارمحال و بختياري همراه با مردم ساير استانها شاهد توقف سير صعودي موارد ابتلا و بستري کرونا در اين استان باشيم.

وي افزود: ويروس کرونا ماهها با ما خواهد بود و بايد سبک زندگي خود را با وجود اين بيماري تغيير دهيم و به اين نکته بايد توجه کنيم که در کنار پيامدهاي منفي اپيدمي کرونا اين اپيدمي مي تواند باعث تقويت همبستگي اجتماعي بين ما شود و باعث تقويت سبک زندگي اخلاقي در جامعه بشود.


لاري ادامه داد: اميدوارم با همراهي، همکاري همه مردم در رعايت اصول سه گانه پيشگيري يعني استفاده از ماسک، رعايت فاصله فيزيکي ۱.۵ تا دو متر و شستن مداوم دست ها بتوانيم به زودي زنجيره انتقال ويروس کرونا را شکست دهيم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar