برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تاکید معاون مطبوعاتی بر ایجاد جریان رسانه‌ای هدفمند در پوشش خبری آیین عزاداری محرم

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
تاکید معاون مطبوعاتی بر ایجاد جریان رسانه‌ای هدفمند در پوشش خبری آیین عزاداری محرم

آخرين خبر/ معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خواستار ايجاد جريان رسانه‌اي هدفمند براي پوشش برنامه‌هاي ماه محرم و مقابله با جريان تقابلي دشمن در اين زمينه شد.

محمد خدادي، معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، در نشست ستاد ملي پيگيري‌هاي ويژه محرم، با اشاره به اينکه تلاش‌هاي کادر درمان، سندي بر اثبات ماهيت فداکاري جمهوري اسلامي است گفت: در مقابل، آنچه ما با آن مواجه‌ايم يک جريان تقابلي محسوب مي‌شود که هميشه در مقابل نظام بوده است.
وي با بيان اين که همواره  چهار لايه در برابر نظام جمهوري اسلامي وجود دارد، گفت: يکي از اثبات ناکارآمدي نظام، سوء مديريت، فساد و چهارم تبعيض که اين چهار لايه در هر مناسبتي به نظام وارد مي شود.
وي افزود: در پنج کشور اتاق خبرهاي ۲۴‌ساعته وجود دارد که وظيفه آنها توليد اطلاعات از مواد اوليه داخل کشور و تبديل آن به فرآورده هاي متعدد خبري است تا باورپذير شوند و آن را به کشور برگردانند.

به گفته معاون مطبوعاتي، آنها معتقدند هر اقدام مثبتي که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي انجام داده بايد به دوگانگي تبديل و به ضعف و تقابل منتهي شده و حتي اگر نتيجه آن مثبت بوده بايد به نتيجه منفي تبديل شود.
خدادي اضافه کرد: موجي که به نظام و وزارت بهداشت وارد شد در واقع اثبات کرد ما با دو جريان «کرونا» و «لايه‌هاي تقابلي دشمن» جنگيده‌ايم، بنابراين به عنوان مجموعه رسانه هاي کشور وظيفه خود دانستيم پشت سر وزارت بهداشت حرکت کنيم.

وي ادامه داد: در جريان محرم و اربعين، هر سال شاهد يک جريان تقابلي هستيم که بستر را براي دوگانه سازي فراهم مي کند و امثال اين فضا کاملاً باز است، يعني هر جا قرائت واحد از موضوع داشتيم به اجماع تبديل شده و خروجي آن با موفقيت همراه بوده است.

به عنوان مثال براي مقابله با شيوع ويروس کرونا در سيزده‌به‌در بدون اعلام جريمه از مردم خواستيم بيرون نيايند و در اين نمونه ها موفق بوديم. در  ماه محرم نيز به يک قرائت واحد نياز داريم که آن نيز به يک منبع واحد نياز دارد، اين منبع بايد از مرجع خود صادر شده و استمرار داشته باشد يعني بايد استمرار اطلاعات داشته باشيم و ستاد ويژه محرم بايد يک سخنگو داشته باشد.

معاون مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، صدور اطلاعيه‌هاي مستمر بر مبناي اطلاعات دسته‌بندي و تنظيم‌شده را خواستار شد و افزود: وقتي يک دستورالعمل ۱۵ صفحه اي را منتشر مي‌کنيم خوراکي براي کسي مي شود که از آن سو استفاده مي کند، چون قسمتي از آن را منتشر و از ارائه بقيه آن خودداري مي کند.
خدادي با اشاره به جريان هاي تقابلي ماه محرم افزود: مجموعه جريان‌هاي سياسي معاند از هم اکنون کار خود را شروع کرده اند و قرار است در زمينه هايي مانند شبهات يعني اطلاعات دوپهلو، ابهامات يا اطلاعات ناقص، القائات يعني جريان‌هايي که از بيرون به داخل القا مي شود و  شايعات فعاليت کنند.
وي افزود: نوع پوشش اين مناسبت ها نياز به هماهنگي دارد و ما يک شيوه نامه تنظيم کرده‌ايم و بيش از همه نياز به اين داريم که جريان رسانه اي براي پوشش اينده به صورت هدفمند باشد و آماده پاسخگويي باشيم. يعني خنثي سازي جريان القايي را به صورت آنلاين داشته باشيم.

در نشست پيگيري هاي ستاد ملي محرم در جمع خبرنگاران، حجج اسلام سيد سعيد عاملي دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي، محمد جواد حاج علي اکبري رئيس شوراي ائمه جمعه، رستمي نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه‌ها، مصطفي جلالي معاون فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي، محمد قمي رئيس سازمان تبليغات اسلامي و محمد خدادي حاضر بودند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar