logo

آخرین آمار کووید۱۹ در ایران؛ ۱۶۹ بیمار کرونایی فوت کردند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
آخرین آمار کووید۱۹ در ایران؛ ۱۶۹ بیمار کرونایی فوت کردند

ايسنا/ سخنگوي وزارت بهداشت آخرين موارد ابتلا و فوتي ناشي از کوويد۱۹ در کشور را اعلام کرد و گفت: طي ۲۴ ساعت گذشت هدو هزار و ۵۰۱ بيمار مبتلا به کرونا در کشور شناسايي شدند و متاسفانه ۱۶۹ بيمار جان خود را از دست دادند.

سيما سادات لاري گفت: از ديروز تا امروز ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معيارهاي قطعي تشخيصي، دو هزار و ۵۰۱ بيمار جديد مبتلا به کوويد۱۹ در کشور شناسايي شد که يک هزار و ۱۷۳ نفر از آنها بستري شدند.

وي افزود: مجموع بيماران کوويد۱۹ در کشور به ۳۳۸ هزار و ۸۲۵ نفر رسيد.

وي گفت:متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۹ بيمار کوويد۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان اين بيماري به ۱۹ هزار و ۳۳۱ نفر رسيد.

لاري گفت: خوشبختانه تا کنون ۲۹۳ هزار و ۸۱۱ نفر از بيماران، بهبود يافته و يا از بيمارستانها ترخيص شده اند.

وي افزود: ۳۹۵۶ نفر از بيماران مبتلا به کوويد۱۹ در وضعيت شديد اين بيماري تحت مراقبت قرار دارند.

وي گفت:تا کنون دو ميليون و ۸۱۲ هزار و ۴۸۸ آزمايش تشخيص کوويد۱۹ در کشور انجام شده است.



وي ادامه داد: استانهاي مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالي، اردبيل، اصفهان، البرز، خراسان رضوي، کرمان، سمنان، آذربايجان شرقي، مرکزي، يزد و گيلان در وضعيت قرمز قرار دارند.

وي گفت: همچنين استانهاي فارس، ايلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوين، آذربايجان غربي، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختياري و کهگيلويه و بوير احمد هم در وضعيت هشدار قرار دارند.


لاري در توضيح وضعيت استان مرکزي که در وضعيت قرمز اين بيماري به سر مي برد، گفت: اين استان خيز شديد بيماري را در اسفند ماه و همچنين خيز جدي بيماري در فروردين ماه را تجربه کرد. از اواخر فروردين تعداد موارد ابتلا و بستري ناشي از کرونا در اين استان رو به کاهش رفت و تا اوايل خرداد ادامه يافت. متاسفانه از نيمه دوم خردادماه در اين استان نيز همسو با ساير استانها مجددا شاهد افزايش موارد ابتلا و بستري روزانه در اغلب شهرستانهاي استان مرکزي هستيم؛ به طوري که سه شهرستان ديگر اين استان نيز اخيرا به وضعيت قرمز تبديل شدند و به اين ترتيب در حال حاضر هفت شهرستان اين استان مانند اراک، خمين، دليجان، ساوه، کميجان و ... در وضعيت قرمز و دو شهرستان شازند و محلات در وضعيت هشدار کرونا قرار دارند.

وي ميزان اجراي پروتکل هاي بهداشتي در اماکن عمومي اين استان را ۸۱.۵ درصد عنوان کرد و گفت: بيشترين ميزان رعايت پروتکل ها در اراک ۸۶.۹ درصد و کمترين ميزان در شازند و ۶۴ درصد است. ميزان استفاده از ماسک در اين استان ۷۴.۹ درصد است که بالاترين ميزان استفاده از ماسک مربوط به شهرستان اراک و ۸۲ درصد و پايين ترين ميزان آن ۵۰ درصد است.

لاري همچنين گفت: اراک قطب صنعتي کشور و محل مراودات بسياري از استانهاي کشور و سومين استان سالمند کشور است و بيشترين ميزان موارد مرگ و مير ناشي از کرونا در اين استان در سنين بالاي ۶۰ سال است.

وي افزود: ميزان برگزاري مراسم عروسي و عزا و دورهمي خانوادگي در اين استان همچنان بالاست که به عنوان چالش جدي در مديريت بيماري در اين استان مطرح است. درخواست مان از شهروندان اين استان آن است که با اهتمام بيشتر در رعايت پروتکل هاي بهداشتي و استفاده جدي تر از ماسک و خودداري از برگزاري مراسم کمک کنند تا ضمن توقف روند صعودي بيماري، شاهد کاهش موارد ابتلا و بستري و خروج کامل آن از وضعيت قرمز در هفته هاي آتي باشيم.

وي با اشاره به شمار مبتلايان و فوتي هاي کرونا در جهان ادامه داد: همه گيري اين ويروس همچنان رو به شتاب است و مطمئنا اساسي ترين عامل جهت جلوگيري از انتقال و قطع زنجيره انتقال آن، رعايت اصول سه گانه شست و شوي مرتب دستها، فاصله گذاري فيزيکي و استفاده از ماسک است. اميدواريم با همراهي و همدلي در پايبندي به اين اصول، شاهد شکست زنجيره انتقال بيماري در کشور باشيم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar