برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

احتمال ابتلای همزمان به آنفولانزا و کرونا

منبع
آنا
بروزرسانی
احتمال ابتلای همزمان به آنفولانزا و کرونا

آنا/ دبير انجمن متخصصين عفوني کشور گفت: احتمال ابتلا همزمان به آنفولانزا و کرونا وجود دارد که هر دو بيماري سيستم تنفسي فوقاني و تحتاني را مورد حمله قرار مي‌دهند و روند درمان را سخت‌تر مي‌کند. 

آميتيس رمضاني در مورد اين‌که آيا فردي مي‌تواند همزمان به بيماري کرونا و آنفولانزا مبتلا شود يا خير، گفت: ويروس آنفلوانزا و کرونا هر دو به عنوان ويروس تنفسي شناخته شده‌اند سيستم تنفسي فوقاني و تحتاني را مورد حمله قرار مي‌دهند البته از نظر سير بيماري با يکديگر متفاوت هستند، اما ممکن است که يک فرد هر دو بيماري را همزمان بگيرد که اين موضوع روند درمان را بسيار سخت‌تر کند.
وي افزود: هنوز در مورد کرونا نمي‌دانيم که اين بيماري در چه افرادي شديد خواهد بود، ولي در مورد بيماري آنفلوانزا مي‌دانيم که براي مثال در زنان باردار فرم خطرناک اين بيماري را شاهد هستيم.
دبير انجمن متخصصين عفوني کشور و مديرگروه تحقيقات باليني انستيتو پاستور ايران اظهار کرد: همچنين در فصل پاييز تشخيص بيماري کرونا از آنفولانزا بسيار سخت‌تر مي‌شود و اين موضوع ممکن است کار روند درمان را با مشکل‌هاي شديدي روبرو کند.
رمضاني در پاسخ به اين سؤال که آيا ابتلا به بيماري کرونا در ميان کودکان سن مشخصي دارد يا خير گفت: همه کودکان در هر سني مي‌توانند به بيماري کرونا مبتلا شوند، اما چون سيستم ايمني قوي‌تري دارند ممکن است علائم باليني متفاوتي نسبت به بزرگسالان داشته باشند که قدرت تشخيص را کمتر مي‌کند.
دبير انجمن متخصصين عفوني کشور در پاسخ به اين سؤال که افرادي که متوجه مي‌شوند به بيماري کرونا مبتلا شده‌اند چه زماني بايد به بيمارستان مراجعه کنند، گفت: بيماراني که مبتلا به بيماري زمينه‌اي بودند بايد بلافاصله پس از نشانه‌هاي علائم کرونا خودشان را به بيمارستان معرفي کنند، اما براي ديگر افراد بايد بگويم که بيماري کرونا چهار علامت اصلي يعني تب، افزايش سرفه شديد، کاهش هوشياري، تنگي نفس که جزو علائم هشدار دهنده هستند.
وي افزود: تنگي نفس نيز جزو علائم خيلي خطرناک است که بيمار سريعاً پس از ابتلا به اين نوع علامت بايد سريعا به بيمارستان مراجعه کنم.
رمضاني با اشاره به افزايش تحقيقات در مورد بيماري کرونا گفت: در حال حاضر بر روي ابتلا مجدد افراد به اين بيماري را تحقيقات لازم در حال انجام است تا متوجه شويم که ويروس کوويد-۱۹ تا چه اندازه جهش پيدا کرده که در اين زمينه متوجه شديم چند مورد ويروس جهش يافته داخل کشور داريم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره