برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تشریح برنامه‌های بقاع متبرکه در ایام محرم

منبع
ايلنا
بروزرسانی
تشریح برنامه‌های بقاع متبرکه در ایام محرم

ايلنا/ مديرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبي سازمان اوقاف و امور خيريه توضيحاتي درباره برگزاري مراسم محرم در بقاع متبرکه ارائه کرد.

«حجت‌الاسلام والمسلمين محمد نوروزپور» مديرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبي سازمان اوقاف و امور خيريه درباره برگزاري مراسم عزاداري محرم در بقاع متبرکه گفت: طبق هماهنگي با ستاد کرونا در فضاي باز بقاع متبرکه با رعايت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌هاي بهداشتي و فاصله‌گذاري اجتماعي به مدت دو ساعت اجازه برگزاري مراسم داده شده است.

وي ادامه داد: همچنين با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته در بقاع متبرکه جايگاه‌هايي ايجاد شده است و از هيئات مذهبي که خودشان در فضاي بسته عزاداري مي‌کردند، دعوت شده است تا در اين مکان‌ها به مدت ۳۰ دقيقه حضور پيدا کرده و عزاداري کنند. با اين نوبت‌بندي که صورت گرفته است، تلاش کرديم تا از ازدحام در فضاي باز امام‌زادگان و بقاع متبرکه جلوگيري شود.

مديرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبي سازمان اوقاف و امور خيريه با اشاره به کارگاه‌هاي توليد ماسک در امام‌زادگان و بقاع متبرکه تصريح کرد: بيش از ۲۰۰ کارگاه توليد ماسک در سراسر کشور در بقاع متبرکه فعال هستند و قرار است در اين ايام بيشتر اين توليدات را در اختيار زائراني قرار دهند که براي عزاداري به صحن امام‌زادگان مي‌آيند.

حجت‌الاسلام نوروزپور درباره نذورات در ايام محرم نيز گفت: بيشتر تلاش کرده‌ايم که نذورات و موقوفات را به سمت تهيه بسته‌هاي ارزاق و توزيع در بين نيازمندان و افرادي ببريم که در اين ايام دچار مشکلات اقتصادي شده‌اند. البته از ابتداي اسفند ماه تاکنون ۴ الي ۵ بار اين بسته‌هاي غذايي تهيه و در بين نيازمندان و افرادي که مشاغل شان در اين ايام آسيب ديده توزيع شده است.

وي ادامه داد: البته برخي از نذورات که قابل تبديل به بسته‌هاي ارزاق نيستند را با رعايت کامل بهداشت در آشپزخانه‌هاي بقاع متبرکه تهيه شده و به صورت بيرون‌بر در حاشيه شهر و مناطق محروم توزيع مي‌شود. در صورت توزيع در بقاع نيز بايد به گونه‌اي برنامه‌ريزي صورت گيرد که از ازدحام جلوگيري شود.

مديرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبي سازمان اوقاف و امور خيريه در پاسخ به اين سوال که آيا مراسم محرم در همه شهرها و استان‌‌هاي قرمز و زرد برگزار مي‌شود، گفت: براساس ابلاغ ستاد ملي مقابله با کرونا مراسم عزاداري در ايام محرم در تمامي شهرها با رعايت دستورالعمل‌ها برگزار خواهد شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar