برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

شناسایی علائم جدید کرونا در کودکان

منبع
ايسنا
بروزرسانی
شناسایی علائم جدید کرونا در کودکان

ايسنا/ هيات بهداشت دانشگاه کارديف و ويل به مطالعه گسترده در انگليس کمک کرده تا بينش جديدي در مورد علائم شايع و شيوع کوويد-۱۹ در کودکان ارائه داده شود.

به گزارش ويل، واحد تحقيقات بهداشتي کودکان و بزرگسالان (CYARU) مطالعه Rapid-۱۹ باهدف ارزيابي تعداد کودکان مبتلابه کوويد-۱۹، شناسايي علائم عفونت و احتمال وجود آنتي‌بادي‌هايي براي مقابله با کرونا در کودکان را انجام مي‌دهد.
براي انجام اين مطالعه که از ماه مه در حال اجرا و انجام است، محققان آنتي‌بادي‌هاي کوويد-۱۹ کودکان را اندازه‌گيري مي‌کنند. تاکنون آنتي‌بادي‌هاي بيش از ۱۰۰۰ کودک در سراسر انگلستان اندازه‌گيري شده است، ازجمله ۱۸۲ کودک در بيمارستان کودکان Noah’s Ark در ولز موردبررسي قرار گرفتند.
۷درصد از کودکان پس از موج اول همه‌گيري، آزمايش آنتي‌بادي مثبت نشان دادند که اين نشان‌دهنده عفونت قبلي با کوويد-۱۹ است. بيش از نيمي از کودکان مبتلابه کوويد-۱۹ هيچ علامتي گزارش نکردند.
بااين‌حال، نتايج تحقيق نشان داد که علائم گوارشي مانند اسهال و استفراغ، بيشتر از علائم ديگر کوويد-۱۹ مانند سرفه يا تغيير در حس بويايي يا چشايي مشاهده‌شده است.
اين يافته‌ها نشان داد که کودکان زير ۱۰ سال به همان اندازه کودکان بزرگتر شواهدي از ابتلا به عفونت قبلي دارند و کودکان بدون علامت نيز به همان اندازه کودکان علامت‌دار آنتي‌بادي دارند.
فيونا کينگ هورن، مدير اجرايي بهداشت عمومي هيات بهداشتي دانشگاه کارديف و ويل گفت: کوويد- ۱۹ براي ما ويروسي نسبتا جديد و مهم است که با مطالعات تحقيقي ارزشمند مانند اين مورد درک خود را از آن افزايش مي‌دهيم.
وي ادامه داد: مي‌خواهم از همکاران تحقيقاتي خود در اين تحقيق براي مشارکت عالي در اين مطالعه تشکر کنم و به همه افراد درگير براي نقش آنان در اين يافته‌هاي مهم تبريک مي‌گويم زيرا اين تحقيق همچنان نظارت بر انتقال ويروس در کودکان را بر عهده دارد.
زو موريسون، متخصص پرستاري تحقيقات کودکان با قدرداني از انجام اين تحقيق گفت: " در حال حاضر شيوع کوويد-۱۹ در کودکان را پس از موج اول همه‌گيري بهتر درک مي‌کنيم و مي‌دانيم درحالي‌که اکثر کودکان مبتلابه کوويد-۱۹ هيچ علامتي ندارند، علائم گوارشي مانند اسهال و استفراغ مي‌تواند نشانه‌اي از ابتلاء آنان به اين بيماري باشد و اکنون بايد معيارهاي آزمايش براي کودکان با اين علائم در نظر گرفته شود.
"علاقه به شرکت در اين آزمايش باليني بي‌سابقه است و ما مي‌خواهيم از همه کودکان و والدين آنان که داوطلب شرکت در اين مطالعه شدند تشکر کنيم که به ما در بينش بيشتر در مورد رفتار اين ويروس در کودکان کمک کردند. "
اين گروه همچنين با استفاده از نمونه‌هاي جمع‌آوري‌شده طي تحقيق، اثربخشي آزمايش‌هاي جديد آنتي‌بادي ايجادشده و نظارت بر رفتار طولاني‌مدت آنتي‌بادي‌ها را براي درک اينکه تعداد آن‌ها کاهش مي‌يابد يا کودکان مي‌توانند با گذشت زمان آن‌ها را از دست بدهند موردبررسي قرار خواهند داد.

 
 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره