برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کام دانش آموزان اتباع خارجی با شاد شیرین میشود

منبع
ايسنا
بروزرسانی
کام دانش آموزان اتباع خارجی با شاد شیرین میشود

ايسنا/ مديرکل دفتر امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت کشور با تاکيد بر اينکه تاکنون ۷۰ درصد دانش آموزان اتباع برگه حمايت تحصيلي را دريافت کرده اند، از تسريع روند ثبت نام اين دانش آموزان خبر داد و گفت: در تلاش هستيم تسهيلاتي را براي دانش آموزان بي بضاعت اتباع خارجي براي بهره مندي از سامانه شاد فراهم کنيم.

مهدي محمودي  در تشريح آخرين روند ثبت نام دانش آموزان اتباع براي تحصيل گفت: در حوزه دانش آموزان اتباع دو قشر از افراد وجود دارد نخست افرادي که داراي مجوز هستند و حضور آنها در کشور مجاز است که طبق روال ثبت نام کرده و با برگه حمايت تحصيلي صادر شده و به روز رساني آن، ثبت نامشان در مدرسه انجام مي شود.


وي افزود: قشر دوم افرادي هستند که بر اساس فرمايشات مقام معظم رهبري لازم التعليم هستند، اما فاقد مجوز حضور در کشور هستند که از سال ۱۳۹۴ بر اساس صدور فرمان مقام معظم رهبري از اين افراد براي تحصيل ثبت نام مي شود و به دليل اينکه اطلاعات آنها بايد به روز رساني شود، هرساله براي ثبت نام در مدرسه بايد برگه حمايت تحصيلي دريافت کنند.


وي ادامه داد: در سال جاري براي اين قشر گله مندي ايجاد شده و عنوان شده که تاکنون برگه حمايت تحصيلي دريافت نکرده اند، در حالي که بايد مواردي را مورد توجه قرارداد؛ نخست آنکه سال تحصيلي امسال ۱۵ روز زودتر آغاز شده است و از سوي ديگر به دليل شيوع بيماري کرونا ويروس دو موضوع ثبت نام طرح آمايش و برگه حمايت تحصيلي با يکديگر تلاقي پيدا کرده است.

به گفته محمودي، براي طرح آمايش و ثبت نام ها نيز با هدف جلوگيري از ازدحام جمعيت در دفاتر و رعايت پروتکل هاي بهداشتي مقابله با کرونا، زمانبندي و نوبت دهي انجام شده است، لذا ممکن است تاخيري در روند صدور برگه هاي حمايت تحصيلي داشته باشيم.

وي تاکيد کرد: با اين وجود بر اساس آخرين آمارها بيش از ۷۰ درصد صدور برگه هاي حمايت تحصيلي انجام شده و مقدار کمي باقيمانده است که اعلام شد براي تسريع روند صدور، دفاتر ساعت کار خود را افزايش دهند. کار به خوبي در حال انجام است و اميدواريم تا پايان هفته روند کار تکميل شود.

مديرکل دفتر امور اتباع و مهاجرين خارجي در بخش ديگري از صحبت هاي خود درباره روند ثبت نام دانش آموزان اتباع در مدارس نيز گفت: اينکه توسط مدارس اعلام شود جا ندارند تنها مي تواند براي کلاس اولي ها باشد و براي دانش آموزاني که از قبل در مدرسه اي ثبت نام کرده اند و در سال جاري به مقطع بالاتر مي روند، منعي براي ثبت نام وجود ندارد و وزارت آموزش و پرورش موظف است اين کار را انجام دهد.به اين ترتيب روال کار به خوبي پيش مي رود و ما هم روند کار را تسهيل مي کنيم و جاي نگراني براي اين دانش آموزان وجود ندارد.

محمودي درباره سامانه شاد و بهره دانش آموزان اتباع از اين سامانه نيز تصريح کرد: براي آن دسته از دانش آموزان که بايد به صورت مجازي تحصيل کنند و بايد در سامانه شاد ثبت نام کنند تسهيلاتي در نظر گرفته ايم.

وي ادامه داد: در حقيقت تسهيلاتي براي دانش آموزان بي بضاعت اتباع که از اين سامانه نمي توانند استفاده کنند در نظر گرفته شده و امکان بهره گيري آنها فراهم مي شود.

محمودي ابراز اميدواري کرد: اين اقدامات براي سال جديد تحصيلي به نتيجه برسد و امکان بهره گيري از سامانه براي اين دسته از دانش آموزان اتباع فراهم شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره