برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نسخه هلال احمر به دانش آموزان و معلمان برای پیشگیری از کرونا

منبع
خبرگزاري دانشجو
بروزرسانی
نسخه هلال احمر به دانش آموزان و معلمان برای پیشگیری از کرونا

خبرگزاري دانشجو/ با آغاز سال تحصيلي جديد و حضور دانش آموزان در مدارس، رعايت اصول بهداشت فردي و جمعي براي جلوگيري از ابتلا به ويروس کرونا امري ضروري است. 

با آغاز سال تحصيلي جديد از ۱۵ شهريور ماه و حضور الزامي دانش آموزان در مدارس؛ والدين نگران سلامت فرزندانشان هستند، اما سلامت دانش آموزان با رعايت اصول بهداشت فردي و جمعي مي‌تواند در امان باشد، در اين خصوص معاونت آموزش و پژوهش جمعيت هلال احمر به دانش آموزان، والدين و معلمان توصيه‌هايي کرده است.

والدين بايد به فرزندان خود اين نکته را يادآور شوند که مرتب دست‌هاي خود را به شيوه صحيح به مدت ۲۰ ثانيه بشويند و در طول روز با دست‌هاي آلوده به صورت خود دست نزنند، همچين لازم است تا دانش آموزان به همراه خود ليوان، بشقاب، قاشق و چنگال شخصي داشته باشند.

به همراه داشتن اسپري ضدعفوني کننده و الکل و ماسک و محافظ صورت براي همه دانش آموزان ضروري است. به فرزندان خود يادآوري کنيد که از لوازم تحرير شخصي خود استفاده کنند و از ديگران ابزاري قرض نگيرند و بعد از استفاده از ماسک و دستکش به هيچ عنوان آن‌ها را در محيط مدرسه يا کلاس رها نکنند و حتما آن‌ها را در کيسه پلاستيکي و در سطل زباله قرار دهند و توصيه مي‌شود دانش آموزان به همراه خود بطري آب داشته باشند تا در صورت تشنگي کمتر از آبسرد کن مدرسه استفاده کنند.

توصيه‌هاي هلال احمر به کادر اجرايي و معلمان مدارس

توصيه مي‌شود تا تمامي پنجره‌ها و در‌ب‌هاي کلاس باز باشند تا با جريان هوا از مبتلا شدن افراد به ويروس کرونا جلوگيري شود، تمامي کادر مدرسه از قبيل مدير، ناظم، معلم، دانش آموز، دفترداران، سرايدار و ... بايد حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند و در صورت نداشتن، مدرسه بايد در اختيار آن‌ها قرار دهد تا شانس ابتلا به ويروس کرونا را به حداقل کاهش دهند.

همچنين مسئولان مدارس، ايستگاه‌هايي را براي شست‌وشوي دست با آب و صابون آماده کنند و در صورت امکان، ژل و محلول الکلي ضدعفوني دست را در همه کلاس‌هاي درس، ورودي‌ها و خروجي‌ها و نزديک ناهارخوري و سرويس‌هاي بهداشتي قرار دهند.

نرده ها، ميز‌هاي ناهارخوري، لوازم ورزشي، دستگيره‌هاي درب و پنجره، اسباب بازي‌ها، ابزار کمک آموزشي و ... حداقل يکبار در روز تميز و ضدعفوني شوند و ساعت شروع و پايان مدرسه را به گونه‌اي تنظيم کنند که از همزماني رفت و آمد دانش آموزان و ازدحام جلوگيري شود. دورهمي‌ها، بازي‌هاي ورزشي و ديگر رويداد‌هايي که موجب تجمع و ازدحام مي‌شوند، لغو شوند.

مسئولان مدرسه در صورت امکان، ميز‌هاي دانش آموزان را با حداقل يک متر فاصله از يکديگر قرار دهيد و حفظ فاصله از يکديگر و اجتناب از تماس‌هاي فيزيکي غيرضروري را به دانش آموزان آموزش دهيد و در اين زمينه، الگوي مناسبي براي آن‌ها باشيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar