برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

هشدار وزارت بهداشت به کاهش استفاده مردم از ماسک

منبع
ايسنا
بروزرسانی
هشدار وزارت بهداشت به کاهش استفاده مردم از ماسک

ايسنا/ سخنگوي وزارت بهداشت نسبت به کاهش استفاده از ماسک توسط مردم در فضاها و اماکن مختلف هشدار داد و گفت: کرونا هنوز واکسن و داروي اختصاصي ندارد و سه اصل فاصله گذاري، شستوشوي مرتب دستها و استفاده از ماسک همچنان موثرترين راه پيشگيري از اين بيماري است.

دکتر سيما سادات لاري درباره روند استفاده از ماسک توسط مردم، گفت: در حال حاضر بر اساس گزارش‌هاي نيروهاي بهداشت محيط، ميزان استفاده از ماسک در وسايل نقليه عمومي 72.52 درصد است که اين ميزان به نسبت دهم شهريور که 73.36 درصد بود، کاهش يافته است.

وي ادامه داد: همچنين ميزان استفاده از ماسک در مراکز و اماکن عمومي در حال حاضر به 75.12 درصد رسيده که اين ميزان نيز به نسبت 28 مرداد که 76.92 درصد بود، کاهش داشته است. بنابراين اين در حال حاضر بايد نسبت به فرهنگ سازي بيشتر و اقناع جامعه به استفاده بيشتر از ماسک اقدام کنيم.

سخنگوي وزارت بهداشت اظهار کرد: همچنين روند استفاده از ماسک توسط شاغلان صنوف و صنايع نيز از 77.35 درصد در 18 شهريور امسال به 76.92 کاهش يافته است.

وي گفت: البته همچنان استفاده از ماسک توسط شاغلان اداره‌ها و بانک‌ها بيشترين درصد را دارد و در حال حاضر بر اساس گزارش‌هاي بهداشت محيط، 90.16 درصد از شاغلان اداره‌ها و بانک‌ها از ماسک استفاده مي‌کنند.

لاري تاکيد کرد: بايد توجه کرد که همچنان موثرترين راهکار مقابله با کرونا، شست‌وشوي مداوم دست‌ها، استفاده از ماسک، رعايت فاصله گذاري فيزيکي و عدم حضور در تجمعات است. بايد بدانيم که تاکنون واکسن و داروي اختصاصي براي بيماري کوويد_19 ساخته نشده است. بر همين اساس رعايت اين اصول بهداشتي در تمام کشورهاي درگير با همه گيري کوويد_ 19 و تاثير آن ها در پيشگيري از بيماري کوويد_۱۹ اثبات شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar