برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

چند درصد از مبتلایان به کووید ۱۹ فاقد هرگونه علامت هستند؟

منبع
ايرنا
بروزرسانی
چند درصد از مبتلایان به کووید ۱۹ فاقد هرگونه علامت هستند؟

ايرنا/ محققان دانشگاه برن در سوييس با بررسي سيستماتيک تحقيقات انجام شده در رابطه با ويروس SARS-CoV-۲ دريافتند؛ بخش عمده افراد مبتلا به اين ويروس، داراي علايم بيماري کوويد ۱۹ هستند و ۲۰ درصد از مبتلايان هيچ گونه علامتي ندارند.

به گزارش پايگاه خبري مديکال نيوز، اين تحقيقات با استفاده از داده‌هاي به دست آمده از بانک اطلاعاتي مستندات SARS-CoV-۲  در بازه زماني مارس تا ژوئن سال ۲۰۲۰ ميلادي انجام شده است. در اين تحقيقات ۷۹ مطالعه به منظور تعيين درصدي از بيماران که فاقد علامت هستند مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. در اين تحقيقات در مجموع اطلاعات مربوط به ۶ هزار و ۶۱۶ داوطلب بررسي شده است که از بين آن‌ها هزار و ۲۸۷ نفر داراي علايم بيماري کوويد ۱۹ بودند. محققان با انجام اين مطالعه دريافتند به طور متوسط ۲۰ درصد از بيماران مبتلا به کوويد ۱۹ فاقد هرگونه علامت هستند.
به گفته محققان، تخمين دقيق تعداد بيماران داراي علامت و فاقد علايم بيماري کوويد ۱۹ براي درک نحوه انتقال ويروس در سطح جمعيت و همچنين تدوين استراتژي‌هاي عمومي براي مقابله با اين ويروس ضروري است. لازم است تحقيقات آينده دربرگيرنده مطالعات طولي باشد که وضعيت علايم بيماري را مستندسازي مي‌کنند. افزايش دقت آزمايش هاي تشخيصي نيز براي کاهش تعداد اشتباهات امري ضروري است.
از آنجا که تمام افراد آلوده به ويروس کوويد ۱۹ در ابتدا فاقد علامت هستند، انتظار مي‌رود حدود ۸۰ درصد از اين افراد به مرور زمان علايم بيماري ظاهر شود. در نتيجه انتقال بيماري پيش از بروز علايم، بخش عمده‌اي از موارد انتقال ويروس را به خود اختصاص مي‌دهد.
امکان انتقال ويروس پيش از بروز علايم و پس از آن بدين معني است که براي مقابله با شيوع اين ويروس بايد ترکيبي از تدابير و اقدامات پيشگيرانه براي هر دو نوع انتقال شامل شست‌وشوي دست‌ها، استفاده از ماسک، آزمايش و ردگيري و همچنين استفاده از استراتژي‌هاي قرنطينه و فاصله‌گذاري اجتماعي درنظر گرفته شود و تا پايان شيوع بيماري ادامه يابد.
گزارش کامل اين تحقيقات در نشريه PLOS Medicine منتشر شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره