برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آموزش بهورزان برای ارائه مشاوره طب سنتی و ایرانی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
آموزش بهورزان برای ارائه مشاوره طب سنتی و ایرانی

ايرنا/ معاون بهداشت وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: بايد به نيازهاي موجود در حوزه سلامت توجه کنيم و يکي از اين نيازها طب سنتي و ايراني است و مقرر شده بهورزها در خانه‌هاي بهداشت آموزش‌هايي در اين زمينه دريافت کنند تا به مردم مشاوره درستي دهند.

عليرضا رييسي روز پنجشنبه درباره آغاز طرح آزمايشي ادغام طب ايراني در شبکه بهداشت که امروز توسط وزير بهداشت به صورت ويديو کنفرانس در اردکان يزد آغاز مي‌شود، افزود: بسياري از مردم در زمينه طب سنتي و ايراني سوال‌هايي دارند و در اين زمينه بهورزها در خانه‌هاي بهداشت مي‌توانند به آنها مشاوره بدهند. اگر به اين نيازها توجه نشود، باعث بروز صدمه‌هايي به سلامت مردم مي‌شود.
وي ادامه داد: وزارت بهداشت به طب مکمل در کنار طب رايج اعتقاد دارد و بايد به نياز مردم پاسخ داده شود اين نياز در جامعه وجود دارد.

معاون وزير بهداشت بيان کرد: اکنون طرح ادغام طب ايراني در شبکه بهداشت به صورت آزمايشي در استان يزد آغاز شده است بهورزها در خانه‌هاي بهداشت اين آموزش‌ها را مي‌بينند و احتمالا حدود سه ماه اين طرح به صورت آزمايشي اجرا مي‌شود.

رييسي اظهار کرد: اين آموزش‌ها به صورت علمي به بهورزان داده مي‌شود و اگر مورد تاييد واقع شود، جزو درس‌هاي بهورزها هم منظور خواهد شد.
بر اين اساس خدمات طب ايراني به صورت آزمايشي در نظام شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردکان ادغام شده و اجراي موفقيت‌آميز آن مي‌تواند الگويي براي ديگر شبکه‌هاي بهداشتي و درماني کشور باشد.
اجراي اين طرح از حدود يک سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر کميته‌هاي علمي، اجرايي، پايش و ارزشيابي طرح تشکيل شده‌اند و با افتتاح رسمي آن، دوره‌هاي آموزشي درباره محتواي طرح نيز براي مربيان بهورزي و کارشناسان بخش بهداشت برگزار مي‌شود.

طب ايراني به عنوان جزء جدا نشدني ديرينه فرهنگي کشور، با آموزه‌هاي مبتني بر اصلاح سبک زندگي خود مي‌تواند اثرات چشمگيري در پيشگيري از بروز بيماري‌ها داشته باشد و نظام شبکه بهداشتي و درماني به عنوان اساسي‌ترين ساختار در نظام سلامت کشور، نقش مهمي در پيشگيري از بروز بيماري‌‏ها و حفاظت از سلامت جامعه بر عهده دارد که با اجراي طرح ادغام خدمات طب ايراني در اين سيستم يک‌پارچه، زمينه‌اي مناسب براي بهره‌مندي مردم از خدمات اين حوزه، به‌دور از افراط و تفريط، فراهم مي‌شود.

طرح ادغام خدمات طب ايراني در نظام شبکه بهداشتي و درماني پيش از اين به صورت آزمايشي در ۹ دانشگاه علوم پزشکي آغاز شده بود که با رفع برخي مشکلات در مرحله اجراي طرح، در نظام شبکه بهداشت و درمان اردکان اجرا مي‌شود و اجراي موفقيت‌آميز آن مي‌تواند الگويي براي ديگر شبکه‌هاي بهداشتي و درماني کشور باشد.

افتتاح طرح آزمايشي ادغام خدمات طب ايراني در نظام شبکه بهداشت و درمان در شهرستان اردکان در قالب پويش سراسري «ره سلامت» خواهد بود. اين مراسم، ششمين آيين بهره برداري از پروژه‌هاي سلامت رد قالب پويش «ره سلامت» است. بر اساس اين پويش، قرار است که از شهريور ۹۹ تا ۱۲ فروردين ۱۴۰۰، تعداد ۱۴۰۰ پروژه بهداشتي و درماني در کشور افتتاح شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره