برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

درخواست اعمال محدودیت‌ کرونایی در پایتخت

منبع
ايسنا
بروزرسانی
درخواست اعمال محدودیت‌ کرونایی در پایتخت

ايسنا/ رييس ستاد فرماندهي مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بيان اينکه شهر تهران در وضعيت کاملاً بحراني و پرخطر قرار دارد، گفت: براين اساس ستاد کروناي تهران به همراه استانداري تهران طي نامه‌اي به وزراي بهداشت و کشور، در خواست اعمال محدوديت‌هاي کرونايي براي استان تهران را تهيه و ارسال کرديم.

دکتر عليرضا زالي در حاشيه مراسم رونمايي از کتاب «نوشداري پيش از مرگ سهراب» که در ستاد کروناي استان تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالي درباره واگذاري اختيار تعطيلي استانها به ستادهاي استاني کرونا، اظهار کرد: همانگونه که امروز در ستاد ملي مطرح شد، بلافاصله بعد از آن ستاد کروناي تهران به همراه استانداري تهران طي نامه‌اي به وزير بهداشت و وزير کشور، در خواست اعمال محدوديت‌هاي کرونايي براي استان تهران را تهيه و ارسال کرديم.

وي ادامه داد: آن چيزي که در  ستاد ملي مصوب شد،  سقف و بازه زماني يک هفته‌اي براي محدوديت‌ها بوده که بر اين اساس ما نيز در بازه زماني يک هفته‌اي خواستار اعمال محدوديت‌ها در استان و شهر تهران هستيم و  طبيعتا در انتهاي هفته با تحليل آماري و اپيدميولوژيک بيماري در استان تهران، راجع به استمرار ، ادامه و يا تعليق محدوديت‌ها اعمال نظر خواهيم کرد.

زالي با بيان اينکه متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بيماران جديد بستري در بيمارستان‌هاي تهران به 800 نفر افزايش يافته است، گفت: از اين تعداد حدود ۱۲۵ نفر در بخش مراقبت‌هاي ويژه بستري شده‌اند. در واقع شرايط جديد بيماري در تهران کماکان به گونه‌اي است که وضعيت شهر تهران را در وضعيت کاملاً بحراني و پر خطر قرار داده است.

وي با بيان اينکه تا انتهاي هفته گذشته تقريباً هر روز شاهد شيب رو به تزايد آمار بيماري بوده‌ايم، گفت: در هفته فعلي و پيش رو نيز آمار بررسي خواهد شد و بر اساس وضعيت تهران تصميم‌گيري مي‌شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar