برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

هشدار هواشناسی به بارش های پرخطر در 6 استان

منبع
ايسنا
بروزرسانی
هشدار هواشناسی به بارش های پرخطر در 6 استان

ايسنا/ مديرکل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي ضمن اشاره به ورود سامانه بارشي پر قدرت و کاهش شديد دماي هوا در برخي مناطق کشور گفت: شدت بارش‌ها در ۶ استان کشور پرخطر است.

صادق ضياييان ضمن اشاره به گذر از فصل تابستان و آغاز پاييز و ورود سامانه‌هاي بارشي پرقدرت به کشور اظهار کرد: از امروز (۶ مهر) سامانه‌اي بارشي به کشور وارد خواهد شد که سبب کاهش شديد دماي هوا در برخي مناطق کشور مي‌شود.

به گفته وي اين کاهش دما در استان‌هاي خراسان شمالي، خراسان رضوي، خراسان جنوبي، گلستان، مازندران، گيلان و سمنان حدود ۸ تا ۱۰ درجه سانتيگراد خواهد بود همچنين در استان‌هاي زنجان، قزوين، البرز، تهران، همدان، يزد، مرکزي، کردستان، نيمه شرقي اصفهان، قم، اردبيل، شمال آذربايجان شرقي و شمال سيستان و بلوچستان دماي هوا بين ۶ تا ۸ درجه سانتيگراد کاهش خواهد يافت.

مديرکل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي با بيان اينکه اين کاهش دما با وقوع رگبار شديد باران در برخي مناطق کشور همراه است، تصريح کرد: اين بارش‌ها امروز (۶ مهر) در مازندران، گلستان و خراسان شمالي پيش‌بيني مي‌شود و روز دوشنبه (۷ مهر) در استان‌هاي مازندران، گلستان، خراسان شمالي، شمال خراسان رضوي، شمال سمنان و شرق و ارتفاعات تهران دور از انتظار نيست.

ضياييان با اشاره به اينکه اين سامانه بارشي طي روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه (۸ و ۹ مهر) نيز در کشور فعال خواهد بود و  اوج کاهش دما طي اين روزها رخ خواهد داد، گفت: پيش‌بيني مي‌شود که شدت رگبار باران در استان‌هاي مازندران، گلستان، خراسان شمالي و شمال خراسان رضوي، شمال سمنان و ارتفاعات تهران پرخطر باشد.

وي در پايان با تاکيد بر اينکه دستگاه‌هاي مسئول به هشدارهاي سازمان هواشناسي در اين زمينه توجه کافي داشته باشند، گفت: سازمان هواشناسي هشدارهاي لازم براي اتخاذ تمهيدات لازم و جلوگيري از خسارات به محصولات کشاورزي و محيط‌هاي شهري را صادر کرده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره