برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پیروزی اسپری بینی استرالیایی بر کرونا

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
پیروزی اسپری بینی استرالیایی بر کرونا

خبرآنلاين/ به گزارش پايگاه اينترنتي نيوز مديکال، نوشت محققان استراليايي سرگرم ساخت يک افشانه بيني هستند که با تقويت سيستم ايمني بدن تکثير ويروسي ناشي از ابتلا به کوويد-۱۹ را کاهش مي‌دهد.

آزمايش‌هاي انجام شده روي حيوانات نشان داد که اين افشانه تا ۹۶ درصد تکثير ويروسي را کاهش مي‌دهد.با تداوم قرباني گرفتن کرونا در سطح جهان، محققان براي توليد دارو يا واکسني به منظور مقابله با اين عفونت در حال رقابت هستند.
با ابتلاي بيش از ۳۳.۵ ميليون نفر به بيماري کوويد-۱۹ از زمان آغاز اين همه گيري در دسامبر ۲۰۱۹ تاکنون، ابداع يک شيوه درماني براي افرادي که به اين عفونت مبتلا شده اند مهم و حياتي شده است.
اکنون يک شرکت بيوتکنولوژي در استراليا به نام Ena Respiratory اعلام کرده که در حال ساخت يک افشانه بيني است که به تقويت سيستم ايمني بدن براي مبارزه با آنفلوآنزا و سرماخوردگي هاي شايع کمک مي کند؛ محققان با بررسي اين افشانه روي حيوانات مشاهده کردند که اين افشانه به اندازه قابل توجهي رشد ويروس کرونا را کاهش مي دهد. اين افشانه بالقوه بيني نه تنها به درمان کوويد-۱۹ کمک مي کند بلکه از ابتلا به آن نيز پيشگيري مي کند. 
آزمايشات انجام شده روي اين افشانه جديد که INNA-۰۵۱ نام دارد، نشان داده است که اين افشانه به اندازه ۹۶ درصد تکثير ويروسي را در حيوانات کاهش مي دهد.
هدف از ابداع اين افشانه که به صورت اسپري بيني استفاده مي شود، تقويت سيستم ايمني بدن براي مبارزه با سرماخوردگي هاي شايع و آنفلوآنزا است.
اين افشانه با تحريک سيستم ايمني ذاتي بدن که خط مقدم بدن در مباره عليه عفونت ناشي از يک پاتوژن است عمل مي کند. محققان در مطالعه در آزمايشگاه مشاهده کردند که اين دارو با تقويت سيستم ايمني بدن، از عفونت و تکثير SARS-CoV-۲ نيز جلوگيري مي کند.
مشروح اين مطالعه جديد که درمان بالقوه اي را براي کوويد-۱۹ توصيف مي کند در نشريه bioRxiv منتشر شده است. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره