برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کاهش 10 درجه ای دما در شمال کشور

منبع
فارس
بروزرسانی
کاهش 10 درجه ای دما در شمال کشور

فارس/ مدير پيش‌بيني و هشدار سازمان هواشناسي با بيان اينکه روز‌هاي ۱۴ و ۱۵ مهر در اغلب مناطق کشور وزش باد شديد خواهيم داشت، گفت: از امروز تا پايان هفته کاهش تدريجي دما بين ۶ تا ۱۰ درجه در نوار شمالي کشور پيش‌بيني مي‌شود.

صادق ضيائيان در تشريح آخرين وضعيت جوي کشور بيان کرد: امروز بارش باران گاهي رعد و برق و وزش باد شديد موقت در دامنه‌هاي زاگرس مرکزي، ارتفاعات جنوبي البرز مرکزي و غربي، سواحل خزر و استان‌هاي واقع در شمال غرب کشور را شاهديم.
وي افزود: روز‌هاي دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاري علاوه بر مناطقي که ذکر شد در شمال شرق کشور، جنوب غرب، دامنه‌هاي زاگرس جنوبي و بخش‌هايي از مرکز کشور، بارش باران گاهي رعد و برق و وزش باد شديد موقت پيش‌بيني مي‌شود.
مدير پيش‌بيني و هشدار سازمان هواشناسي با بيان اينکه روز‌هاي ۱۴ و ۱۵ مهر در اغلب مناطق کشور وزش باد شديد خواهيم داشت، گفت: روز‌هاي چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاري در استان‌هاي واقع در نوار شمالي کشور بارش خواهيم داشت.
ضيائيان افزود: از امروز تا پايان هفته کاهش تدريجي دما بين ۶ تا ۱۰ درجه در نوار شمالي کشور پيش‌بيني مي‌شود و در اين مدت درياي خزر مواج است.
وي گفت: از فردا تا پايان هفته در ارتفاعات البرز مرکزي و ارتفاعات شمال غرب، بارش برف پيش‌بيني مي‌شود.
مدير پيش‌بيني و هشدار سازمان هواشناسي در تشريح وضعيت جوي پايتخت گفت: آسمان تهران روز آينده نيمه ابري و در بعد از ظهر افزايش ابر گاهي با بارش پراکنده و وزش باد پيش‌بيني مي‌شود، بيشينه و کمينه دما فردا در پايتخت ۲۶ و ۱۵ درجه خواهد بود.
ضيائيان ادامه داد: روز آينده شهر‌کرد و اردبيل با کمينه دماي ۴ درجه بالاي صفر خنک‌ترين مراکز استان و اهواز و بندر‌عباس با بيشينه دماي ۴۰ درجه بالاي صفر گرم‌ترين مراکز استان خواهد بود.
وي در تشريح وضعيت بارش‌ها در سال زراعي جديد (مهر ۹۹) گفت: ميانگين بارندگي کل کشور از ابتداي سال زراعي تا ۸ مهر، ۰.۴ ميليمتر بود، ميزان بارش سال گذشته در اين بازه زماني ۰.۶ ميليمتر بود که بارش سال جاري فعلا تا اين تاريخ ۴۳.۸ درصد کمتر از سال گذشته است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره